Cook több sajtóterméknek is nyilatkozott. A Hszinhua hírügynökségnek azt mondta, hogy új termékekkel fog megjelenni a kelet-ázsiai országban, de nem volt hajlandó kommentálni azt a korábban elterjedt feltételezést, miszerint egy olcsóbb, az iPhone 5-re hasonlító, de más anyagok felhasználásával gyártott készüléket visz a feltörekvő piacra.
Cook a Sina hírportálnak pedig azt hangsúlyozta, célja, hogy új termékeik az engedélyeztetési eljárás rövidítésével a lehető leggyorsabban jussanak el a kínai piacra. Az Egyesült Államokban tavaly szeptemberben bemutatott iPhone 5-öt Kínában például csak december közepén kezdték árusítani, és három nap alatt több mint ötmilliót adtak el belőle. A mini iPadek gyorsan hiánycikké váltak.
Az Apple termékek rendkívül népszerűek a kínai piacon, a városokban már-már tömegcikknek számítanak. Hivatalos márkaáruházakból a szárazföldi Kínában összesen nyolc van, három Pekingben és három Sanghajban, valamint egy-egy Sencsenben, illetve Csengtuban, és további három található Hongkongban. A cég első Apple Store-ját 2008-ban nyitották meg Pekingben, és Ázsia eddigi legnagyobbját októberben adták át, szintén a fővárosban. Cook most megerősítette, hogy a cég rövidesen 25-re emeli áruházainak számát, ami megegyezik a már 2010-ben meghirdetett céllal, bár akkor a határidőt 2012 végében szabták meg.
A China Daily összeállításában kitér rá, hogy az Apple-vezér tárgyalt a ipari és információtechnológiai miniszterrel, Miao Vejjel. Felkereste a China Unicomot, az egyik partner szolgáltatóját, valamint járt Kína és a világ legnagyobb mobilszolgáltatójánál, a 700 millió előfizetővel rendelkező China Mobilnál. A China Mobile az egyetlen a nagy kínai szolgáltatók közül, amely nem kínál Apple termékeket előfizetőinek.