3p
Uniós szinten növekedett az elektromos autó eladás.

Nőtt a hibrid és az elektromos autók aránya az első negyedévben az Európai Unióban újonnan forgalomba helyezett autók körében. Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA kimutatása szerint az Európai Unióban forgalomba helyezett új autóknak 37,9 százaléka volt dízel és 55,5 százaléka benzinmotoros. Az alternatív hajtású autók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között 6,5 százalék volt, ezen belül 1,7 százalék volt az elektromos járműveké.

A forgalomba helyezett dízel autók száma (1,57 millió) mintegy 17 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakához képest. A dízeles autók csökkenését a benzines autók számának növekedése töltötte ki, ebből éves alapon 14,6 százalékkal többet, 2,3 milliót helyeztek forgalomba 2018 első negyedévében.

Pörög az autópiac - még mindig ez a mi autónk

Tovább nőtt az új autók eladása, az elektromosokra is egyre nagyobb a kereslet. Részletek >>>

Csaknem 70 ezer részben vagy teljesen elektromos autót helyeztek forgalomba, mintegy 27 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Ezen belül a kizárólag akkumulátoros elektromos autók száma 34,3 százalékkal, a tölthető (plug-in) hibrid autóké pedig 60,2 százalékkal emelkedett. A cseppfolyósított, sűrített földgázzal és az autógázzal hajtott járművek száma 12,0 százalékkal nőtt.

Ugrásszerű a növekedés itthon

Az új alternatív hajtású autók száma Németországban nőtt a legnagyobb mértékben, az első negyedévben mintegy 73,4 százalékkal. Spanyolországban 53,4 százalék, Franciaországban 15,3 százalék volt a növekedés.

Magyarországon ebben az időszakban 311 akkumulátoros, teljesen elektromos autót helyeztek forgalomba, az egy évvel korábbi 119-el szemben. Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autó 170 állt forgalomba az egy évvel korábbi 65 után, ami 161,6 százalékos növekedés. Tölthető elektromos autót tehát összesen 481-et helyeztek forgalomba 184 után, 161 százalékkal többet.

Az első negyedévben forgalomba helyezett hibrid autók száma 1122 volt Magyarországon, csaknem 58 százalékkal több mintegy évvel korábban. Összesen tehát 1615 alternatív hajtású autót helyeztek forgalomba, dízel autóból 10,1 százalékkal 7459-re csökkent a forgalomba helyezések száma 8299-ről Magyarországon, a benzineseké pedig 48,8 százalékkal 22 535-re emelkedett 15 147-ről. Tavaly már nyolcszor annyi elektromos autó került az utakra Magyarországon, mint 2014-ben, 88 százalékban hibrid elektromos kivitelben.

Pörög az autópiac - még mindig ez a mi autónk

A technológia fejlődése töretlenül halad előre, megkönnyítve az emberek hétköznapjait. De vajon milyen változásokat okoz ez az életünkben? A netezők 82 százalékát foglalkoztatják ilyen és ehhez hasonló kérdések már most. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Csak úgy tűnik, hogy nincs, de Európának is lehet aduásza
Imre Lőrinc | 2025. november 14. 14:52
Egyre inkább a racionalitás veszi át a szerepet az európai fenntarthatósági gyakorlatokban a zöld illúziók kergetése helyett. Az ESG-szempontok figyelembevétele ugyanis az adott cég üzleti megtérülése miatt fontos. A geopolitikai síkon pedig az új iparágak feletti kontroll az adott ország befolyásszerzését is elősegítheti. A Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia keretében Wieder Gergő, a KPMG szakértője arról is beszélt, hogy Kína és az Egyesült Államok szorításában mi lehet az Európai Unió ütőkártyája.
Makro / Külgazdaság A Tisza gazdaságpolitikusa szerint az Orbán-Trump deal nem helyettesítheti az uniós forrásokat
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 14:31
A vissza nem térítendő támogatások helyébe nem léphet az amerikai devizacsere-ügylet, amelyről Orbán Viktor megállapodott Donald Trumppal. Kármán András szerint a költségvetési hiány sem finanszírozható az érkező dollárokból.
Makro / Külgazdaság Álhír terjed a magyar nyugdíjrendszer változásáról: szakértő tisztázta, mi lesz jövőre
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 13:47
Gyökeres változásról szóló álhírek jelentek meg a magyar nyugdíjrendszerről, de egy nyugdíjszakértő megerősítette: jövőre sem változik a nyugdíjba vonulás folyamata. A korhatár is marad.
Makro / Külgazdaság Döntött a kormány: újabb csoport veheti igénybe a CSOK Pluszt
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 13:31
Eddig legfeljebb 40 éves nők igényelhették a hitelkonstrukciót, a kormány most eltörölte a felső korhatárt.
Makro / Külgazdaság Erre a listára nem lehetünk büszkék, a svédek annál inkább
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 13:00
A második becslés is megerősítette, hogy éves szinten és havi alapon is nőtt az euróövezet és az Európai Unió gazdasága.
Makro / Külgazdaság Ha a benzinkutakon múlik, nyugodt hétvégénk lesz
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 12:45
Egyik típus sem lesz drágább holnaptól. Sajnos olcsóbb sem.
Makro / Külgazdaság Új szelek fújnak, hihetetlen pénzeket önthetnek a német gazdaságba
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 11:18
A német Bundestag költségvetési bizottsága péntek reggel véglegesítette a 2026-os büdzsét, amely jelentős gazdaságélénkítő beruházásokat tartalmaz.
Makro / Külgazdaság A franciák tényleg földre vitték az inflációt
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 10:50
1 százalék alá esett az éves szintű áremelkedési ütem Franciaországban.
Makro / Külgazdaság Több száz milliárd forintos mozgástere lett a kormánynak
Imre Lőrinc | 2025. november 14. 10:03
Egészen pontosan 860 milliárd forintnyi.
Makro / Külgazdaság Ennek Trump nagyon nem örülne, kétségek gyötrik a befektetőket
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 09:45
Elbizonytalanodtak a befektetők a decemberi Fed-kamatvágással kapcsolatban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG