A városháza kommunikációs igazgatója közölte, hogy a kabinet áttekintette a 4-es metró II. és III. szakaszának megvalósításával összefüggő kérdéseket. A Baross tér és a Bosnyák tér közötti II. szakasz tavaly kapott környezetvédelmi és vasúthatósági engedélyt, és építése az első szakasz befejezése után kezdődhet.
Az igazgató tájékoztatása szerint szakértők vizsgálják a II. szakasz műszaki tartalmának módosítását a költségek csökkentése érdekében. A Hungária körúti és a Bosnyák téri állomás az eredeti tervek szerint megépülne, a Dózsa György úti és a Rónai utcai állomás végleges kiépítésére azonban csak később kerülne sor.
Az igazgató elmondta, hogy a III. szakasz mintegy 2,1 kilométeres vonalhosszabbítást jelentene. Kelenföld és Gazdagrét között mélyvezetésben épülne a metró, míg a budaörsi végállomás kéreg alatt vagy a felszínen épülne. A szakértői felvetésről nem született döntés, a kabinet további háttérszámítások elvégzésére kérte fel a tervezőket. A kabinet egyetértett azzal, hogy a III. szakasz kiépítésével a főváros a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán induljon.
Az MTI információi szerint a kabinet ülésén a Romániában gyalogtúrázó, a közlekedési területet felügyelő Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes nem vett részt. A 4-es metró előterjesztés kapcsán foglalkoztak a I. szakasz építésével összefüggő kérdésekkel is. Így például azzal, hogy a Keleti pályaudvarnál az I. szakasz építésének befejezésekor kivegyék-e a fúrópajzsot, vagy folytassák tovább az alagútfúrást. Ez ügyben további szakértői egyeztetések lesznek.
BKV: van bérletem, mégis megbüntetnek?
4-es metró: betört a Fővám térre a fúrópajzs
Nettó két milliárd forintért kért tanácsot a BKV
4-es metró: drágább lesz a járműtelep építése is
MTI