Hirdetés

A BÉT-vezér hazareptetné a WizzAirt

2014. május 23., 12:13
Cimkék
BÉT
, Wizz Air

A BÉT vezérigazgatója szerint a magyar és a regionális piacon is sokkal nagyobb presztízzsel szerepelhetne a WizzAir, mint a londoni tőzsdén, Katona Zsolt ezért nem mondott le végleg a diszkontcég BÉT-tagságáról

Bár a WizzAir bejelentette, hogy Londonban lép tőzsdére, Katona Zsolt, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgatója bízik abban, hogy a diszkont légicég a BÉT-re is visszaszáll majd – ha másképp nem, egy másodlagos listázás keretében. A tőzsde első embere a Napi Gazdaságnak adott nyilatkozatában beszélt arról, hogy bár egy londoni listázás kecsegtetően hangzik, de az ottani hatalmas piacon a WizzAir méreténél fogva valószínűleg nem tud olyan mértékű figyelmet magára irányítani, mint Budapesten. A BÉT-en egy ilyen méretű cég komoly súllyal bírna a BUX-indexben, emellett bekerülne olyan regionális fejlődő piaci mutatókba is, mint például az MSCI-index. Nemrég tapasztalhattuk, hogy milyen hatást váltott ki a piacon amikor a Richter visszakerült az MSCI-kosárba - mondta Katona. Egy kisebb piacon az indexkövető alapok is nagyobb figyelmet fordítanak a papírra, és a másodlagos piaci forgalom - elsősorban a lakossági befektetőknek köszönhetően - stabilabb lenne.

Bár a BÉT az új tagoknak két negyedéven keresztül elengedi a forgalmi és egyéb díjakat, ám WizzAirt vélhetően további díjkedvezményekkel sem bírták volna rá a pesti listázásra. A WizzAir esetében ugyanis pár millió forint nem tétel – mondta a Napi Gazdaságnak Katona Zsolt.

Hirdetés

Katona Zsolt szerint a WizzAir londoni bevezetése kapcsán egy exit folyamatnak vagyunk a tanúi, amikor a privát tőkebefektetők feladatuk elvégeztével kiszállnak a cégből. A Wizz esetében a tulajdonosok hosszú idő óta fontolgatják, hogy tőzsdére viszik a céget, a társaság eredményesen működik, újabb tőkeinfúzióra nincs már szükség, így elengedhetik a menedzsment kezét, hiszen a vállalat képes a tőkepiacról finanszírozni magát.

Katona úgy véli, a jelenlegi tulajdonosok a londoni listázással nem használják ki a lokális piac kínálta lehetőségeket, miközben a korábbi iparági példák is mutatják az ebben rejlő hozzáadott értéket. Példa erre a WizzAir konkurense, a Ryanair, amelynek részvényeit Londonban és Dublinban is jegyzik, a forgalom több mint 90 százaléka azonban az ír fővárosban zajlik.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hirdetés

Címlapon

Üzleti bénultság lett úrrá Kínán a koronavírus miatt

Üzleti bénultság lett úrrá Kínán a koronavírus miatt

A luxusfogyasztás visszaesése, elmaradó makaói szerencsejátékosok, a légitáraságok megzuhanó részvényei, szabadságra küldött banki alkalmazottak, az autógyárak megbénult beszállítói láncai – ezek Kínában az azonnali és közvetlen következményei a koronavírus terjedésének.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Videók

Powered by Saxo Bank
Hirdetés

Utánajártunk

Mi mozgatja a befektetők fantáziáját

  • Mindent vittek az állampapírok

    2020. január 24., 13:46
    Mindent vittek az állampapírok

    A 2019-es évben a lakossági befektetők körében az állampapír volt a favorit. Az egy évvel korábbiakhoz képes elért 1560 milliárdos növekedés elsősorban a nyáron debütált MÁP+-nak köszönhető.

További cikkek

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Mennyi lesz a nyugdíjkorhatár 20 év múlva?