Hirdetés
Hirdetés

Nagy változás jön a Mol benzinkútjain

2016. október 14., 08:40
Cimkék
Mol
, üzemanyag
, stratégia

A Mol is látja, hogy nagy változások vannak az energia- és üzemanyag-piacon, és nem ülnek tétlenül: kiadták a hosszútávú stratégiai iránymutatást, ami a MOL Group 2030 - Enter Tomorrow nevet kapta. Sokkal nagyobb szerepet szánnak a nem motorüzemanyag típusú termékeknek, a benzinkutakat mobilitás-szolgáltatási rendszerré alakítják át.

A Mol-csoport első csehországi Mol töltőállomásának átadása Prágában 2015. május 5-én. A csoport tulajdonában lévő Lukoil és a Slovnaft benzinkutak folyamatos márkanévváltásának eredményeként további, mintegy 80 benzinkút megnyitását tervezi idén a magyar olajipari vállalat a cseh piacon. MTI Fotó: Illyés Tibor
A Mol-csoport első csehországi Mol töltőállomásának átadása Prágában 2015. május 5-én.  MTI Fotó: Illyés Tibor

A Mol igazgatósága 2016. október 13-i ülésén hivatalosan jóváhagyta a vállalat új hosszú távú stratégiáját. ami a „Mol Group 2030 - Enter Tomorrow” nevet kapta.

A stratégiában azt ígérik: a Mol megtartja és tovább erősíti piacvezető pozícióját Közép-Kelet-Európában és a térség vezető vegyipari vállalatává válnak, miközben a közlekedést érintő innovációk egyik elsődleges kiszolgálójává lépnek elő. Üzemanyag-piaci részesedését 25-30%-ra növelné a társaság a jelenlegi, 20%-ot kissé meghaladó szintről a közép-kelet-európai régióban, valamint az, hogy a szektor vállalatai közt a fajlagos jövedelmezősége alapján a legjobb 25% közé kerüljön.

Hirdetés

Finomítás és kereskedelem

Célunk, hogy továbbra is magas komplexitású, hatékony és jövedelmező finomítókat működtessünk - írja a Mol.

"Ezzel egy időben, tekintettel az üzemanyagpiacra vonatkozó hosszú távú várakozásainkra, az alternatív technológiák gyors terjedésére és a változó vásárlói szokásokra, a Mol 2030-ban sokkal változatosabb, sokrétűbb termékportfoliót kíván előállítani a finomítóiban. Célunk, hogy a nem motorüzemanyag típusú termékek arányát a jelenlegi 30% alatti szintről fokozatosan 50% fölé emeljük 2030-ig. Ezt elsősorban a petrolkémiai és vegyipari befektetések megvalósításával kívánjuk elérni."

Petrolkémia és vegyipar

A Mol 2030-ig minden ötéves periódusban 1,5 milliárd dollárt fordít közép-kelet-európai petrolkémiai és vegyipari növekedési projektekre. A Mol célja, hogy petrolkémiai alapanyag felhasználását már középtávon három millió tonnára növelje és új termékcsoportok piacára is belépjen. A petrolkémiai és vegyipari befektetéseket a Mol által finomított szénhidrogénekre építik

Kiskereskedelem

A hagyományos értelemben vett üzemanyag-kereskedelmet átformálják fogyasztási cikkeket és szolgáltatásokat kínáló üzletággá. A változó piaci folyamatokra és fogyasztói szokásokra reagálva a jelenlegi kiskereskedelmi üzletágat mobilitás-szolgáltatási rendszerré alakítják át.

"Az „úton lévő” fogyasztóknak kínálunk szolgáltatásokat, termékeket és megoldásokat, azzal a céllal, hogy a lehető legjobb választ adjuk a folyamatosan változó igényekre. Célunk, hogy a megváltozott üzletág 2030-ra a csoportszintű EBITDA egyharmadát tegye ki."

Kutatás-termelés

A versenyképes, egyszámjegyű (jelenleg 7 USD/hordó alatti) közvetlen termelési költség megtartása a cél, illetve az, hogy az eszközök még az alacsony olajár-környezetben (50 USD/hordó vagy alacsonyabb szinten) is önfinanszírozóak, fenntarthatóak legyenek és értéket teremtsenek.

Innováció és új üzleti irányok megragadása

A hosszú távú stratégia mentén a Mol fokozatos beruházásokkal kívánja elérni azt, hogy az új üzleti irányok 2030-ra a csoportszintű EBITDA 10%-át tegyék ki.

"Az e területeket megcélzó befektetéseket szigorú pénzügyi fegyelem mellett fogjuk végrehajtani, és a cél az, hogy az új üzleti irányok portfóliója 2030-ra pozitív pénzárammal járuljon hozzá eredményünkhöz."

Versenyképes részvényesi hozam

A társaság azt ígéri: továbbra is törekszik az éves osztalék fokozatos növelésére, valamint támogatja a magasabb likviditás és közkézhányad elérését középtávon.

Hernádi Zsolt a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója a közlemény szerint egyebek közt azt mondta:

"kedvező helyzetben vagyunk ahhoz, hogy további növekedési lehetőségeket ragadjunk meg egy egyre gyorsabban változó külső környezetben, ahol globális szinten új energia- és üzemanyag-fogyasztási minták jelennek meg, a szélsebes technológiai átalakulások és folyamatosan változó fogyasztói szokások mellett."

Személyi változásokAz  Igazgatóság kinevezte Dr.  Berislav  Gasót a csoport Kutatás  és  Termelés  üzletágának
ügyvezető igazgatójává.

Az új stratégia részeként a társaság létrehozza a Fogyasztói Szolgáltatások szervezeti egységet. Az új szervezet lesz felelős azért, hogy a MOL-csoport az ügyfelek első számú választása és a jövő piaci igényeinek legfőbb kiszolgálója legyen. Az új szervezet magában foglalja majd a kiskereskedelmi üzletágat, ami jelenleg a Downstream szegmenshez tartozik. Az Igazgatóság Dr. Világi Oszkárt nevezi ki a Fogyasztói Szolgáltatások szervezet ügyvezető igazgatójává.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Te tudod egyáltalán, kire szavazol vasárnap?

Te tudod egyáltalán, kire szavazol vasárnap?

Az nagyjából egyértelmű a magyar választópolgároknak, hogy mely pártokra, szövetségekre lehet szavazni a most vasárnapi európai parlamenti választás során. Az már kevésbé lehet világos, hogy a listát állító pártok kiket indítanak a brüsszeli képviselőségért. Megnéztük, hogyha a közvélemény-kutatók mandátumbecslése bejönne, mely jelölteknek sikerülne a bejutás.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Powered by Saxo Bank

Utánajártunk

Mi mozgatja a befektetők fantáziáját

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Ön szerint mi a legnagyobb gond Magyarországon?