A Mol-csoport első csehországi Mol töltőállomásának átadása Prágában 2015. május 5-én. MTI Fotó: Illyés Tibor |
A Mol igazgatósága 2016. október 13-i ülésén hivatalosan jóváhagyta a vállalat új hosszú távú stratégiáját. ami a „Mol Group 2030 - Enter Tomorrow” nevet kapta.
A stratégiában azt ígérik: a Mol megtartja és tovább erősíti piacvezető pozícióját Közép-Kelet-Európában és a térség vezető vegyipari vállalatává válnak, miközben a közlekedést érintő innovációk egyik elsődleges kiszolgálójává lépnek elő. Üzemanyag-piaci részesedését 25-30%-ra növelné a társaság a jelenlegi, 20%-ot kissé meghaladó szintről a közép-kelet-európai régióban, valamint az, hogy a szektor vállalatai közt a fajlagos jövedelmezősége alapján a legjobb 25% közé kerüljön.
Finomítás és kereskedelem
Célunk, hogy továbbra is magas komplexitású, hatékony és jövedelmező finomítókat működtessünk - írja a Mol.
"Ezzel egy időben, tekintettel az üzemanyagpiacra vonatkozó hosszú távú várakozásainkra, az alternatív technológiák gyors terjedésére és a változó vásárlói szokásokra, a Mol 2030-ban sokkal változatosabb, sokrétűbb termékportfoliót kíván előállítani a finomítóiban. Célunk, hogy a nem motorüzemanyag típusú termékek arányát a jelenlegi 30% alatti szintről fokozatosan 50% fölé emeljük 2030-ig. Ezt elsősorban a petrolkémiai és vegyipari befektetések megvalósításával kívánjuk elérni."
Petrolkémia és vegyipar
A Mol 2030-ig minden ötéves periódusban 1,5 milliárd dollárt fordít közép-kelet-európai petrolkémiai és vegyipari növekedési projektekre. A Mol célja, hogy petrolkémiai alapanyag felhasználását már középtávon három millió tonnára növelje és új termékcsoportok piacára is belépjen. A petrolkémiai és vegyipari befektetéseket a Mol által finomított szénhidrogénekre építik
Kiskereskedelem
A hagyományos értelemben vett üzemanyag-kereskedelmet átformálják fogyasztási cikkeket és szolgáltatásokat kínáló üzletággá. A változó piaci folyamatokra és fogyasztói szokásokra reagálva a jelenlegi kiskereskedelmi üzletágat mobilitás-szolgáltatási rendszerré alakítják át.
"Az „úton lévő” fogyasztóknak kínálunk szolgáltatásokat, termékeket és megoldásokat, azzal a céllal, hogy a lehető legjobb választ adjuk a folyamatosan változó igényekre. Célunk, hogy a megváltozott üzletág 2030-ra a csoportszintű EBITDA egyharmadát tegye ki."
Kutatás-termelés
A versenyképes, egyszámjegyű (jelenleg 7 USD/hordó alatti) közvetlen termelési költség megtartása a cél, illetve az, hogy az eszközök még az alacsony olajár-környezetben (50 USD/hordó vagy alacsonyabb szinten) is önfinanszírozóak, fenntarthatóak legyenek és értéket teremtsenek.
Innováció és új üzleti irányok megragadása
A hosszú távú stratégia mentén a Mol fokozatos beruházásokkal kívánja elérni azt, hogy az új üzleti irányok 2030-ra a csoportszintű EBITDA 10%-át tegyék ki.
"Az e területeket megcélzó befektetéseket szigorú pénzügyi fegyelem mellett fogjuk végrehajtani, és a cél az, hogy az új üzleti irányok portfóliója 2030-ra pozitív pénzárammal járuljon hozzá eredményünkhöz."
Versenyképes részvényesi hozam
A társaság azt ígéri: továbbra is törekszik az éves osztalék fokozatos növelésére, valamint támogatja a magasabb likviditás és közkézhányad elérését középtávon.
Hernádi Zsolt a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója a közlemény szerint egyebek közt azt mondta:
"kedvező helyzetben vagyunk ahhoz, hogy további növekedési lehetőségeket ragadjunk meg egy egyre gyorsabban változó külső környezetben, ahol globális szinten új energia- és üzemanyag-fogyasztási minták jelennek meg, a szélsebes technológiai átalakulások és folyamatosan változó fogyasztói szokások mellett."
Személyi változásokAz Igazgatóság kinevezte Dr. Berislav Gasót a csoport Kutatás és Termelés üzletágának Az új stratégia részeként a társaság létrehozza a Fogyasztói Szolgáltatások szervezeti egységet. Az új szervezet lesz felelős azért, hogy a MOL-csoport az ügyfelek első számú választása és a jövő piaci igényeinek legfőbb kiszolgálója legyen. Az új szervezet magában foglalja majd a kiskereskedelmi üzletágat, ami jelenleg a Downstream szegmenshez tartozik. Az Igazgatóság Dr. Világi Oszkárt nevezi ki a Fogyasztói Szolgáltatások szervezet ügyvezető igazgatójává. |