A CLB szerint teljesen jogos a mintegy 3 millió magyar autós felháborodása és értetlenkedése, a kampány ugyanis félrevezető. Az idei váltás mindössze egymillió autóst és mintegy félmillió egyéb járművet (motor, pótkocsi, utánfutó, stb.) érint. Előbbieknek a kampányban olvasható 18 ezer helyett átlagosan 30-40 ezer forint éves díjat is kell fizetniük, míg az utóbbiakra szintén nem vonatkozik a kampány, sőt: a kis eszközök átlagdíja 5 ezer forint körül van, így bár váltásra jogosultak, a 15-25 százalékos emelés az ezer forintot sem éri el éves szinten, így valószínűleg nem emiatt fognak biztosítót cserélni, véli Németh Péter értékesítési és kommunikációs igazgató.
De akkor kire vonatkozik a kampányszöveg?
Egy elég szűk, most nem váltó rétegre valóban igaz a 18 ezer forint körüli összeg. Ők azok a többnyire idős autókat magába foglaló flottatulajdonosok, akik már 7 éve nem cserélték le a kocsijukat, vidéken élnek, és nem használnak internetet. Így eshet meg, hogy ennek az „állománynak” az átlagdíja mindössze 18 ezer forint körül mozog, míg csaknem 3 millió autóstársuknak – akiknek már újabb és magasabb kategóriájú autójuk van, fiatalabbak, vagy nagyvárosi lakosok – az átlagdíja 30-40 ezer forint körül mozog.
A CLB szakértői azt javasolják, hogy mindenki a saját évfordulóját figyelje és kalkulálja év közben is a díját, mert a valóság ma már teljesen más, mint amit például a most novemberi pillanatfelvétel mutathat.