Lassan két hete élesben működik a fővárosi közbringaprogram, ám a Mol Bubi éles üzemével kapcsolatos tapasztalatokról csak saját benyomások alapján lehet képet alkotni, tekintve, hogy a BKK múlt péntek (!) óta képtelen válaszolni a Privátbankár.hu kérdéseire.
Az jól látszik, hogy a budapesti lakosság már nagyon várta a Bubi elindulását: a Belvárosban rendre találkozni az almazöld kerékpáron közlekedőkkel, a dokkolóállomásokon valaki mindig nézi a tájékoztató panelt.
Elkapkodják
A népszerűséget mindennél jobban jelzi, hogy múlt csütörtökön - amikor egyébként fél napig szakadt az eső - teljesen üres volt a Deák téren a Design terminál melletti dokkolóállomás és más Bubi lelőhelyeken is gyakori, hogy 1-2 kerékpár "árválkodik" csak használóra várva. Egyelőre persze korai azon gondolkodni, hogy kevés a városnak a rendszerbe állított 1000 bringa, hiszen most azért az újdonság varázsa nyeregbe szólítja azokat is, akik a jövőben nem fogják rendszeresen használni a Bubit.
Ugyanakkor talán már a mostani indulás is jelzi, hogy érdemes lenne a kiszolgáló-hálózatot tovább optimalizálni: míg a próbaüzem alatt elégségesnek tetszett az autós-kerékpáros bringa-áttelepítő hálózat, most az üres dokkolók vagy épp az a tény, hogy kedden napközben órákig csak pót-dokkoló vashoz lehetett kikötni a Bubit - már akinek a bringája odafért - azt mutatja, hogy a rendszer még nem tökéletes. Azt, hogy ennek az egy helyre összpontosuló túl komoly igény, vagy épp a nem elégséges "áttelepítő infrastruktúra"1 az oka, ma még nehéz megmondani.
Egyebek mellett ezért is lenne fontos, ha a BKK végre számot adna tapasztalatairól.