3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre biztosabb, hogy hamarosan vadonatúj vasúton száguldozhatunk a világ nagyvárosai között, Elon Musk ötletéért ugyanis sorban állnak az országok. A tesztpálya megépítésére már sokan jelentkeztek, és egyre valószínűbb, hogy Franciaország lehet a mágnesvasút európai fellegvára. Az azonban, hogy miért állnak sorban a kis francia városok, egészen meglepő – és szomorú.
Forrás: hyperloop-one.com

Azt már korábban is rebesgették, hogy a Tesla-vezér megreformálná a közösségi közlekedést, hiszen évek óta dolgozik az általa szabadalmazott Hyperloop-vonat megoldásán. Franciaországban épp nemrég állította le Emmanuel Macron egy nagysebességű vasútvonal kiépítését, ami Limoges-t kötötte volna be a vérkeringésbe. A város egyik befektetője, Fabien Thibaut a Bloomberg szerint azonban nem elégedett meg ezzel a válasszal, és felhívta Elon Muskot, felajánlva neki a lehetőséget, hogy ott építse meg az első Hyperloop vonalak egyikét.

Limoges városa ugyanis, bár egy relatíve nagyobb város, de meglehetősen szegény, egy nagysebességű vasút megépítése azonban fellendítené a turizmust, munkahelyeket teremtene, ráadásul vonzaná a befektetőket is. Thibaud szerint az a tény, hogy a szupergyors vasút (TGV) és a Concorde szülőhazájában nem lehet gyorsvasutat építeni, elképzelhetetlen. Márpedig a városok költségcsökkentési akciója miatt így például Limoges mellett Orleans és Toulouse is kiesnek a közlekedési vérkeringésből.

Csővasútban a jövő?

Nem Elon Musk cége az egyetlen azonban, ami mágneses és vákuum-módszeren épülő csővasutat készül építeni, noha a hisztériát ő indította el még 2013-ban a Hyperloop bejegyzésével. Azóta már kihívója is akadt a brit mágnás Richard Branson vezette Virgin Hyperloop One személyében, de azóta már két másik startup is kinőtt Los Angelesben, a Hyperloop Transportation Technologies és az Arrivo szintén hasonló megoldáson dolgozik. A hírek szerint bár Musk megkapta a telefont, végül nem válaszolt – helyette azonban bejelentkezett a kanadai TransPod.

A TransPod hasonló elektromágnesességen és vákuumtechnológián alapuló vasutat fejleszt, és már kaptak is ajánlatot Limoges vezetésétől, egy mintegy 3 kilométeres tesztpálya építésére, valamint  egy 15 emberes kutatóközpont létrehozására tettek ajánlatot. Ehhez a TransPodnak 20 millió euróra lenne szüksége, amit azonban a város nem tud megfinanszírozni, hacsak nem kapnak kormányzati segítséget.

Szegények a városok

Bár a városok nem tudnak nagy összegeket letenni az asztalra, számos adókedvezménnyel, épületek rendelkezésre bocsátásával és esetlegesen földdel meg tudnák ragadni a nagybefektetők figyelmét. Mielőtt azonban bármilyen projektbe vágnának, előtte Macronnak is rá kell bólintania az ügyletre. Orleans városa szintén hasonló vasúti projektet tervez, ami legkésőbb 2025-ig meg is valósulhat a térségben. Itt egy francia befektető, Emeuric Gleizes tervez vasutat építeni, ehhez azonban meg kell szereznie mintegy 18 kilométer kihasználatlan vasútvonalat ahhoz, hogy tesztelje a saját szupervonatát, a SpaceTrain-t.

Ahlborn-ban egy másik problémával kell szembenézniük az egyébként kilincselő startupoknak, a város térségét ugyanis erősen lebombázták a II. Világháborúban. A számtalan, fel nem robbant bomba a mai napig a földben nyugszik, az építkezések megkezdése előtt ezeket fel kell kutatni és hatástalanítani kell, amit szintén nem tud megfizetni a város. A remények szerint azonban sikerül kutatóbrigádot kérni a startupoktól, és amint megtisztították a területet, úgy év végéig elkészülhet egy 320 méter hosszú tesztpálya.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Van baj rendesen a multinál
Privátbankár.hu | 2024. november 23. 12:51
Több mint 5 ezer dolgozóját küldheti el a Bosch csoport.
Vállalat Zuhanórepülésben a Starbucks, az új székek csodát tesznek?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:59
Az amerikai kávézóláncot még az ág is húzza. Elküldte alkalmazottai 8 százalékát, és értékesítene egy részt kínai üzletében. A szakszervezettel is tárgyalnak.
Vállalat Beinthetünk az oroszoknak, ez lenne az ára
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:59
Rengeteg, uniós pénzért.
Vállalat Csak profitálni fognak az ügyfelek az Akcenta új digitális megoldásaiból
PR | 2024. november 20. 12:31
Különösen a covidjárvány óta megnőtt az igény a különböző digitális szolgáltatások iránt, számos vállalat pedig egyszerű racionalizálásként tekint a digitalizációra, és a rövid távon elérhető hasznot próbálja meg belőle maximalizálni. Vonzó lehet például, hogy kevesebb ügyfélkapcsolati munkatársat kell foglalkoztatni, vagy hogy a szolgáltatásokról szóló ajánlatokat egy kedvesen elnevezett chatbot mutassa be az ügyfeleknek, akiknek aztán a panaszaival is mesterséges intelligencia foglalkozik majd.
Vállalat Hogyan Segíthetnek az Üzemanyagkártyák a Flottakezelésben
Márkázott tartalom | 2024. november 19. 19:24
A vállalatok tulajdonosai és a szállítási menedzserek számos eszközt használhatnak a hatékonyság növelésére. Az egyik ilyen hasznos eszköz az üzemanyagkártya, amely jelentősen megkönnyíti a munkát és optimalizálja a kiadásokat. Ezek a kártyák kényelmes és hatékony módot kínálnak az üzemanyagköltségek kezelésére, ami kulcsfontosságú a flottakezelési stratégia szempontjából.
Vállalat Leáll a bál a Tesla gyáránál Németországban
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 13:32
A német rendőrség felszámolta a tiltakozók táborát az amerikai Tesla gigagyáránál.
Vállalat A palesztinok miatt lázad a fagylatcég saját tulajdonosa, az Unilever ellen
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 12:05
A Ben & Jerry’s fagylaltgyártó szerdán benyújtott bírósági keresetében azt állította, hogy anyavállalata, az Unilever elhallgattatta a palesztin menekültek támogatásának kifejezésére irányuló próbálkozásait, és azzal fenyegetőzött, hogy feloszlatja igazgatótanácsát, és annak tagjait pedig bepereli.
Vállalat Az Egyesült Államok vizsgálja a Credit Suisse orosz számláit, amelyeket a UBS vett át
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 10:41
A világ egyik legnagyobb vagyonkezelője a UBS a Credit Suisse megvásárlásakor számos ilyen számlát vett át.
Vállalat Tovább bonyolódik a Deseda kemping rekonstrukciója?
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 09:17
A Deseda kempinget a Variabau Kft. újítja fel 1,5 milliárd forintért. Ennek ellenére úgy tűnik, mégsem ért véget a jobb sorsra érdemes helyszín hányattatott sorsa. Kacifántos történet következik. 
Vállalat Ebben láttak nagy üzletet a kínaiak Nigériában
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 12:21
Nigéria 1,2 milliárd dolláros megállapodást ír alá egy alumíniumkohó gázerőművének felújítására.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG