5p
Luxuskabinok, hatalmas franciaágyak, fotel méretű ülések és elsőosztályú éttermi fogások - ezek várják az utazni vágyókat a világ legjobb légitársaságainak járatain. A repülőgépek Oscar-díjának megfelelő rangos elismerést zömében ismét ázsiai és közel-keleti társaságok zsebelhették be, Európában csak a Lufthansa tudott helyezést elérni a legjobbak között.

Mintegy 10 év után ismét a szingapúri nemzeti légitársaság kapta a Legjobb Légitársaság díjat, a vállalat jelenleg több mint 60 célállomáshoz biztosít közvetlen járatot. A 2018-as Skytrax díjat legutóbb 2008-ban kapta meg a szingapúri társaság, ezzel második helyre taszítva a Qatar Airways-t.

A kitüntetés – amely  a légitársaságok Oscar-díjának felel meg – csupán egy a négyből, amit a társaság magáénak tudhat, ezen felül ugyanis megnyerte a legjobb első osztály, a legjobb ázsiai repülőtársaság, valamint a legjobb ülés díját is – írja a CNN. A Qatar eddig négyszer nyerte el a rangos elismerést (2011, 2012, 2015 és 2017) és bár idén nem tudták megszerezni a fődíjat, nem mentek haza üres kézzel: ők nyerték ugyanis a legjobb business osztály és business osztály üléséért járó díjat, valamint ők bizonyultak a Közel-Kelet legjobbjának.

A szingapúri győzelem az ázsiai légitársaságok feléledését jelzik - ezeket a közel-keleti konkurenciával együtt már 2001-óta figyelemmel követ az Egyesült Királyságbeli Skytrax, amely az utasok elégedettsége alapján osztja ki a díjakat. 2014-ben a hong kongi székhelyű Cathay Pacific nyerte el a rangos díjat, ezt leszámítva azonban eddig az évek során az Arab-öböl térségéből kerültek ki a nyertesek.

Ők kerültek a TOP 10-be

Szakértők szerint a légitársaság mostani győzelme a termékkínálat javításának, illetve a közép- és hosszú távú utakra szánt repülőflotta fejlesztésének eredménye. A légitársaság gyakorta vezetője a prémium kategóriás szolgáltatásoknak, hotelszoba-szerű kabinjaival és kényelmes üléseivel, nemrégiben ráadásul útjára indította a világ egyik leghosszabb légi útvonalán való közlekedést Newark, New Jersey és Szingapúr között: a több mint 15 ezer kilométeres távolságot átlagosan 21 óra alatt teszik meg a gépek.

Félelmetesen sok repülő jelenhet meg az égen

A Boeing előrejelzése szerint a világ légitársaságainak a következő húsz évben 42 730 új repülőgépre lesz szükségük. További részletek >>>

A top 10-ben hasonlóan főként ázsiai és közel-keleti légitársaságok kaptak helyet, a harmadik helyet az ANA All Nippon Airways, míg a negyedik helyezést az Emirates nyerte el. Ötödik legjobb lett a tajvani EVA air, a hatodik helyezést pedig a Cathay Pacific nyerte. A Lufthansa volt az egyetlen európai légitársaság, ami bekerült a legjobb tízbe, őt követi a kínai Hainan, a Garuda Indonesia, valamint a Thai Airways. Egyik amerikai légitársaság sem szerzett díjat az idén.

Észak-Amerika legjobb társasága az Air Canada lett, míg a legjobb fapadosnak a szintén kanadai West Jetet szavazták meg az utasok. Az Air France most is felért hazája kulináris hírnevéhez, így övék lett a legjobb étkeztetés, a legjobb első osztályú kényelem, valamint a legjobb első osztály vacsora díja is.

Hiába repülnek egyre többen, csökkennek a bevételek

A repülés – a csúcskategóriás légitársaságokon kívül is – egyre népszerűbb utazási forma az utazni vágyók körében – derült ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség felméréséből. Az adatok alapján Európát leszámítva a világ minden pontjáról javuló adózás előtti eredményt tettek közzé a légitársaságok, az öreg kontinensen az első negyedév tradicionálisan rossz időszaknak számít. A IATA kimutatása szerint a cégek átlagosan 6,5 százalékkal jobb adózás előtti eredményt produkáltak a tavalyihoz viszonyítva. Erről itt olvashatsz részletesebben >>>

A növekvő utasszám ellenére azonban a bevételek csökkenni látszanak, idén a légitársaságok csaknem 34 milliárd dollár összesített adózott eredményt érhetnek el, ami 11 százalékos csökkenés éves alapon. Az IATA elnöke szerint a csökkenő nyereség hátterében elsősorban az emelkedő olajár és bérköltségek húzódnak meg, de a nemzetközi kamatkörnyezet emelkedése is közre játszik. Ezt a hatást csak részben tudja ellentételezni az erős, várhatóan 7 százalékos utasforgalom-növekedés és az ebből származó bevétel csaknem 11 százalékos emelkedése.

Míg az utasforgalom növekedésében alig érezhető lassulás, az áruforgalomban sokkal rosszabbak a kilátások. Tavaly csaknem 10 százalékkal nőtt a szektor éves alapon, idén viszont csak 4 százalékra tehető a bővülés. A szervezet vezetője szerint ez azzal magyarázható, hogy a globális kereskedelem élénkülése miatt a cégek elkezdték az árukészlet feltöltését, amely megdobta az áruforgalmat. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

Hol a legbiztonságosabb ülni a repülőn?

Elöl, vagy hátul? Folyosó vagy ablak? Aki szeretné magát nagyobb biztonságban érezni az egyébként biztonságosnak tartott gépmadarakon, az feltehet ilyen kérdéseket. A válaszok azt mutatják, hogy hátul-középhátul, vészkijárat közelében érdemes ülni. De ez még nem minden. Tovább a cikkhez >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Év Megbízója díjat nyert a BMW Group Gyár Debrecen, az Év Ügynöksége a Brandfizz Employer Branding
PR | 2025. december 18. 10:56
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) nyolcadik alkalommal díjazta a hazai munkáltatói márkaépítés kiválóságait.  A mezőny idén is rendkívül erős volt: hét kategóriában, tizenhat iparágból érkeztek be pályázatok.
Vállalat Karácsony előtt vált meg több bolti dolgozójától az OBI
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 17:43
Létszámcsökkentést kellett végrehajtani az OBI-nál, a dolgozókat novemberben kezdték el tájékoztatni a felmondásokról. A vállalat a következő évekre készített tervekkel indokolta a lépést. 118 fő is érintett lehet.
Vállalat Nagy tervei vannak a 4iG-nek az egyik legismertebb amerikai céggel
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 09:16
Együttműködést készítenek elő.
Vállalat Két megállapodást is tető alá hozott a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 06:50
Űripari és védelmi kérdések.
Vállalat Az Opus szállodalánca belép Horvátországba
Privátbankár.hu | 2025. december 16. 18:40
Hunguest Hotels szállodalánc üzemeltetheti az Opatijában található négycsillagos Hotel Miramart – közölte a társaság kedden.
Vállalat Zöldhitellel újít az MFB
Privátbankár.hu | 2025. december 16. 17:20
Új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB) Zöld Lendület Hitelprogram néven.
Vállalat Mészáros Lőrincék cége nem lassít
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 09:10
Az Opus-csoport adózott eredménye 31 milliárd forint lett az első három negyedévben.
Vállalat 15 éve nem látott krízis csapott le a német autógyártókra
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 08:10
A német autógyártók a 2009-es pénzügyi válság óta nem tapasztalt nyomás alá kerültek a július és szeptember közötti időszakban – derül ki az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég elemzéséből.
Vállalat Lezárult a részvényigénylési időszak az MBH-nál, a következő cél a blue chipek mezőnye – interjú
PR | 2025. december 13. 12:05
December 12-ig tartott az igénylési időszak az MBH Bank részvénytranzakciójában, a program zárása pedig a napokban várható. Az MBH Befektetési Bank vezérigazgatója és egyben az MBH Bank ügyvezető igazgatója elmondta, hogy teljesült az a várakozása, hogy minél több lakossági befektető jegyezze le a papírjaikat, hiszen a lakossági igénylést napokkal a tervezett határidő előtt, a kiemelkedő érdeklődés miatt leállította a bank. Brezina Szabolcs a lapunknak adott interjúban arról is beszélt, hogy tovább növelnék a közkézhányadot, az első számú cél pedig, hogy a BUX indexbe kerülve betörjenek a hazai blue chipek közé.
Vállalat Trump tombolni fog: hatalmasat késik a repülője
Privátbankár.hu | 2025. december 13. 08:55
A Boeingnél készülő két új Air Force One elnöki repülőgép közül az első csak 2028 közepén állhat szolgálatba, ami újabb egyéves késedelmet jelent az eddigi ütemtervhez képest az amerikai légierő (U.S. Air Force) közleménye szerint.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG