4p
Az adatkezelési botrány miatt komoly változtatásokra kényszerült Zuckerberg cége, az eddig célzott hirdetésekre fókuszáló üzleti modell így már nem áll olyan szilárd lábakon. A vállalatnak most más lehetőségek után kell néznie a bevételek biztosítása érdekében, nem meglepő módon így újra előjött az előfizetés alapú közösségi média gondolata.

Komoly szemléletváltás érződik a Facebooknál, a vállalat az utóbbi hetekben piackutatásba kezdett, hogy kiderítse mekkora érdeklődés lenne egy reklámmentes, ugyanakkor előfizetés alapú verzióra a közösségi oldalból – írja a Bloomberg. Mark Zuckerberg cége már korábban is fontolgatott ehhez hasonló terveket, az nemrégiben kipattant adatkezelési-botrány azonban újjá élesztette a párbeszédet.

Az ügyhöz közel álló források szerint ezek nem kőbe vésett tervek, a Facebbok pedig nem kommentálta az ezzel kapcsolatos híreket. Ettől függetlenül köztudott, hogy a Facebook-vezér már régóta keresi az alternatívát – nem feltétlen az üzleti modell lecserélése a cél, a felhasználóknak azonban egyre terhesebb állandóan hirdetésekkel szembe találni magukat.

Győzött az igazság? Lehúzza a rolót a botrányos társaság

Beszünteti tevékenységét és csődeljárást kezdeményez a Cambridge Analytica. Tovább >>>

A vállalat tavalyi 41 milliárd dolláros bevételét szinte kizárólag célzott eladásokból szerezte, a megváltozó adatbiztonsági szempontok azonban veszélybe sodorták ezt az üzleti modellt. A cég saját kutatásai szerint a felhasználók nem igazán fizetnének a szolgáltatásért: véleményük szerint ez csak a vállalat mohóságát mutatja, amivel eltávolodik eredeti ígéretétől, miszerint a Facebook ingyenes, és mindig az is marad.

Komoly változások a cégnél

Ahogy arról már korábban is írtunk, Mark Zuckerberg beszámolója alapján összesen mintegy 87 millió felhasználó adatait oszthatták meg a londoni székhelyű Cambridge Analyticával, amely a hírek szerint a profilok elemzésével próbált képet alkotni a célba vett amerikai választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szabott üzenetekkel próbálta befolyásolni őket, tudtuk nélkül. Zuckerberg szerint ráadásul több mint kétmilliárd Facebook-profilhoz férhettek hozzá illetéktelenül és a felhasználók tudta és engedélye nélkül más adathalász cégekkel együtt véve.

A vállalat ugyanakkor komoly változásokon ment keresztül az elmúlt időszakban, amelyek egy éve még elképzelhetetlenek voltak – az új modellben már hitelesített hírforrásokat részesítenek előnyben és komolyabb vizsgálat alá vetik a hirdetőket, főként a választási időszakokban. A cég dolgozói ugyanakkor egyre rázósabb kérdésekkel bombázzák a vezetőséget, egyesek szerint ugyanis egyáltalán nem kellene engedni politikai célú hirdetéseket.

A Facebook egyik ügyvezetője szerint ugyanakkor várhatóan továbbra is teret adnak ilyen hirdetéseknek, ez ugyanis a szólásszabadság része nem mellesleg pedig jelents bevételeket generál. A vezetőség tehát továbbra sem tett le a fizetős-Facebook gondolatáról, Zuckerberg legutóbbi nyilatkozatában pedig már utalt rá: mindig lesz egy ingyenes verziója a Facebooknak.

Tudtad? Akkor is követ a Facebook, ha nem regisztráltál

Egyre durvább a Facebook adatvédelmi botránya, az alapító elmondása szerint ugyanis már azon emberek adatait is követi az oldal, akik nem tagjai közvetlenül a rendszernek. A kongresszus azonnali változtatásokat követel, a Facebook szerint azonban mindez a mai internethasználat szerves része. Bár Zuckerberg szerint csak védelmi szempontok miatt gyűjtik az infókat, a gyakorlatban a cég ezzel a tudással lényegesen nagyobb közönséget is elérhet célzott reklámokkal. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Föld körüli adatközpontot fejleszthet a 4iG 100 millió dollárért
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 10:27
A magyar vállalat ugyanekkora összeget fektethet be az Axiom Space-be, amely Kapu Tibor űrutazásában is kulcsszerepet játszott. 
Vállalat Ég az olajfinomító! – ezúttal a Chevroné, Amerikában
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 09:57
Korábban oroszországi és ukrán olajfinomítókban kitört tűzesetek szerepeltek a hírekben, most viszont az amerikai olajvállalat El Segundo finomítója gyulladt ki Los Angelesben.
Vállalat Még a vártnál is jobban megy a Tescónak
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 09:16
Sikeresen vette fel a harcot a diszkontláncokkal a cég.
Vállalat Felforgatta a piacot az új magyar neobank, hol nyitnak számlát a vállalkozók?
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 08:43
Egyértelmű verseny folyik a bankok között a vállalkozók kegyeiért, ingyenes számlavezetéssel és házon belül ingyenes utalással kell versenyeznie a hagyományos bankoknak.
Vállalat Elon Musk nem lehet boldog: már nem a SpaceX a világ legértékesebb cége
Privátbankár.hu | 2025. október 2. 14:07
Letaszították a trónról. 
Vállalat Magyarország továbbra is az európai mezőny élén garanciavállalásban
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 14:29
Immár a harmadik egymást követő évben Magyarország segíti Európában a legintenzívebben a kis- és középvállalkozások hitelfelvételét kezességvállalással. A Garanciaintézmények Európai Szövetségének (AECM) legfrissebb statisztikái szerint hazánkban a garanciaállomány a GDP 3,7 százalékát teszi ki, miközben az átlag mindössze 1 százalék körül mozog. Ez a kiemelkedő teljesítmény döntően a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. szerepvállalásának köszönhető, amely 2024-ben is rekordközeli eredményeket ért el a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások finanszírozásának támogatásában.
Vállalat Berobbant az M&A piac, kapósak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 13:06
Történelmi rekordot döntött a hazai vállalatfelvásárlások száma.
Vállalat Végzett a 4iG, ez az új távközlési felállás
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 09:37
A 4iG Csoport új tagvállalataként lépett színre a 2Connect Távközlési Infrastruktúra és Hálózati Szolgáltatások Kft., Magyarország egyik legnagyobb, kizárólag nagykereskedelmi, vezetékes távközlési és infokommunikációs infrastruktúra-szolgáltatásokat nyújtó vállalata. A társaság a korábbi Invitech, Antenna Hungária, DIGI és One Magyarország hálózati infrastruktúrájának egybeolvadásával jött létre, 2Connect márkanév alatt.
Vállalat Veszteséggel zárta az első félévet az AKKO Invest
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 30. 19:10
Csaknem változatlan bevétel mellett egyszeri tételek miatt keletkezett veszteség – közölte a társaság kedden.
Vállalat Az MBH Bank még szorosabban működik együtt a rendőrséggel a digitális csalások ellen
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 30. 18:10
Együttműködési megállapodás keretében még szorosabbra fűzte partnerségét az MBH Bank és az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a digitális térben elkövetett, vagyon elleni bűncselekmények megelőzése, gyorsabb felderítése és hatékonyabb kezelése érdekében.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG