Hirdetés
Hirdetés

Visszavett a műanyagokból a Spar

2019. október 07., 14:14

Például könnyebb lett a saját márkás ásványvíz palacksúlya. A bevásárlótáskáik is hamarosan teljesen műanyagmentessé válnak.

Az áruházlánc több intézkedést is tett a műanyagok visszaszorítása érdekében. Közleményükből kiderült, például szeptember második felétől a saját márkás zöldség-gyümölcs árui közül az S-Budget piros alma és az S-Budget golden alma műanyag csomagolását. Az almák átcsomagolásával megközelítőleg a felére csökken a felhasznált műanyag mennyisége. A tavalyi értékesítést alapul véve ez éves szinten mintegy 1092 kilogramm műanyag-csökkenést jelent.

További lépésük, hogy a  korábban fürtönként zacskózott bio banánt szeptember végétől csak egy úgynevezett bandázzsal – szalagfáslival – kötözik át, ezzel is megkülönböztetve azt a nem bio banántól. A jelenlegi beszerzési mennyiségből kiindulva ezzel egy évben több mint 1 tonna műanyag megtakarításához segíti a vállalatot.

Hirdetés

Papírban a tojás

A Spar további újításokkal is hozzájárult a környezeti terhelés csökkentéséhez. Az áruházlánc üzleteiben 2019-től már kizárólag papírtartókban kaphatóak a tojások. A vásárlók pedig 2018 óta – újrahasznosítható belső fémborítással ellátott – papír szigetelőszatyrokba tehetik a mirelit árukat a műanyag mélyhűtőtáskák helyett. Az áruházakban a pékáruk vásárlásakor pedig a tekercses nejlonzacskók mellett betekintőablakos papírzacskókat alkalmaznak.

Nincs több PET a PTE-n

A Pécsi Tudományegyetem vezetése nemrég úgy döntött, hogy október 1-jétől a PET-palackos víz, üdítő helyett újrahasznosítható, üveges kiszerelésű termékeket vásárol a rendezvényekre, konferenciákra, emellett a karokon hetven ingyenes víztöltő állomást helyeznek ki.  Részletek >>>>

A Spar egyes saját márkás ásványvizeinek PET palackjai 2012-2018 között jelentős mértékben veszítettek a súlyukból. A mérséklés eredményeképpen 2018-ban összességében több mint 80 tonnával kevesebb műanyag került felhasználásra a palackgyártás során, mint 2012-ben.  A saját márkás vizek, mint a SPAR Verde vagy az S-Budget ásványvizek, valamint az S-Budget ízesített ásványvizek két-, illetve másfél literes kiszerelései 1-7,4 grammal lettek könnyebbek, ami termékektől függően 7-23 százalékos csökkentést jelent. A vállalat célja a 2019-2022-es időszakra, hogy amelyik víz esetében lehetséges, ez az érték a 30 százalékot megközelítse.

Hasonló mértékű súlycsökkentés történt a vizeken kívül más PET palackban forgalmazott saját márkás üdítőitalok esetében is, mint amilyenek az S-Budget 2l-es szénsavas üdítők. A vállalat gyártó partnerei részben újrahasznosított PET flakonokba palackozzák az olyan saját márkás italokat, mint például az ásványvizek, a Spar Fresh szénsavas üdítőitalok, az S-Budget ízesített vizek, az S-Budget 2l-es gyümölcsitalok és az S-Budget 2l-es szénsavas üdítők. Ezen termékek palackjait minimum 10 százalék újrafeldolgozott műanyag regranulátumot – morzsalékot – tartalmazó alapanyagból állítják elő.

Kétfajta táska kapható már csak

A környezetkímélő csomagolástechnikai megoldásokkal párhuzamosan az áruházlánc egyre több biológiailag lebomló, illetve újrahasznosított alapanyagot használ. Az üzletekben a legkelendőbb füles szatyrok ma már káros mellékhatások nélkül oxidálódó összetevőkből – PLA: polylactid – készülnek, a forgalomban lévő műanyag mélyhűtős tasakokat a tervek szerint a jövő évben környezetbarát, 30-50 százalékban újrahasznosított műanyagból előállított R-PET-tekkel váltják ki. A több éve indított környezetvédelmi fejlesztési programnak köszönhetően például ma már csak kétfajta műanyag bevásárlótáska érhető el a választékban. Az újabb idei lépésekkel a cég bevásárlótáska-kínálata hamarosan 100 százalékban műanyagmentessé válik.

És a többi áruházlánc?

Néhány hónappal ezelőtt átfogó cikkben jártuk körbe, a hazai kiskereskedelem szereplői milyen lépéseket tesznek a műanyagok visszaszorításáért. Cikkünk >>>

Közben Magyarországon óriási a titkolózás a kormány részéről, hogy mik a tervük annak elérésére, hogy kevesebb egyszer használatos műanyagot használjunk. Friss cikkünk apropóját az adta, hogy a szlovák kormány augusztus végén hagyta jóvá a környezetvédelmi minisztérium javaslatát a hulladékokról szóló törvény módosításáról, amelynek értelmében több egyszer használatos műanyag eszközt betiltanak Szlovákiában. Cikkünk >>>

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

NER-es kapcsolatra lőttek ki az Est Media-részvények

NER-es kapcsolatra lőttek ki az Est Media-részvények

Méghozzá annak hatására, hogy a cég hétfőn indikatív vételi szándéknyilatkozatot tett a biztonságtechnológiai és kriminalisztikai megoldásokkal foglalkozó Communication Technologies Kft. 51 százalékos üzletrészének megvásárlására, amelynek tulajdonosai az ajánlatot elfogadták.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX44640.38+0.98%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Vettél már a szuper-államkötvényből (MÁP Plusz)?