2p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megmérték az árszínvonalat az Európai Unióban.

Az Európai Unió átlagos árszínvonalához képest Bulgáriában voltak a legalacsonyabbak, Dániában pedig a legmagasabbak a fogyasztási javak és szolgáltatások árai tavaly, a két ország árszínvonala között majdnem háromszoros volt a különbség - derült ki az Európai Unió közös statisztikai hivatala által közzétett adatokból.

Magyarországon az árak az uniós átlag 62 százalékát érték el tavaly, ezzel Bulgária (48 százalék), Románia (52 százalék) és Lengyelország (56 százalék) után a negyedik legolcsóbb ország volt az Európai Unióban.

Az elektronika drága

Az átlagot összetevőire bontva az is kiderült, hogy Magyarországon az elektronikai cikkek ára közelítette meg leginkább az uniós átlagot, e termékek ára mindössze 5 százalékkal marad el a 28 tagállam átlagától. A legtöbbet, az uniós átlag 110 százalékát Dániában és Franciaországban, a legkevesebbet pedig Írországban (86 százalék) és Lengyelországban (8 százalék) kellett fizetni ezekért a termékekért.

Az élelmiszerek, és az alkoholt nem tartalmazó italok ára Magyarországon az EU-átlag 82 százalékát tette ki. Ebben a termékkategóriában Románia volt a legolcsóbb, az átlag 62 százalékával, míg Dánia a legdrágább, 150 százalékos mutatóval. További három országban, Svédországban, Ausztriában és Luxemburgban haladták meg az árak 20 százalékkal az uniós átlagot.

Az alkoholtartalmú italok és dohánytermékek esetében a magyar árak az EU átlagának 70 százalékát érték el, ennél csak Romániában (69 százalék) és Bulgáriában (56 százalék) volt alacsonyabb az árszint. Kirívóan drágák ezek a termékek Írországban, ahol az uniós átlagot 74 százalékkal haladta meg az árszint.

Ruházkodni is olcsó Magyarországon, a magyar árak az EU-átlag 84 százalékára rúgnak, ennél csak Bulgáriában lehet olcsóbban ruhát vásárolni, az árszint ott az uniós átlag 80 százaléka volt. Öltözködni Svédországban a legdrágább, ahol az átlag 134 százalékát kell fizetni a ruhákért.

A személyes közlekedési eszközök - autók, motorok - kategóriában Szlovákia, Csehország és Románia a legolcsóbb, ahol az EU-átlag 81, 82, illetve 83 százalékát kellett fizetni. Magyarországon ez a mutató 89 százalékon állt. Ebben a termékcsoportban kiugróan sokat, az uniós átlagnál 44 százalékkal kellett többet fizetni Dániában, Hollandia a második, 121 százalékos árszinttel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG