5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Két hete lepte el Budapestet 300 Mol Limo - a közösségi autózás új szereplőjét megkérdeztük az eddigi tapasztalatokról. Az érdeklődés hatalmas, mindössze 15 percet áll egy autó egy helyben, mielőtt újra elviszi valaki - de miért kerülnek mikuláscsomagok a szélvédőre? Tényleg hadrendbe állították mind a 300 autót? Mikor lesznek Limo-parkolók a plázákban?
Fotó: Privátbankár.hu

Két hete indította el új közösségi autómegosztó szolgáltatását Budapesten a Mol. A szolgáltatás lényege, hogy egy mobilapplikáció segítségével szerte a városban felvehetünk egy autót, ha előzetesen szerződést kötöttünk a szolgáltatóval, amit aztán időalapon fizetve használhatunk. Ha elintéztük a dolgunkat, szintén a mobilapp segítségével lezárjuk az autót és befejezzük a bérlést.

A Limók azóta ellepték a várost, a korábban már a piacon lévő GreenGo autóival együtt már örvendetesen gyakran találkozhatunk közösségi autókkal Budapesten. A bevezetési időszakban, április végéig a Mol nem számol fel havidíjat, illetve február 25-ig féláron, percenként 33 forintért lehet használni az autókat, így rengetegen döntöttek úgy, hogy kipróbálják a szolgáltatást - közülük sokan biztosan a GreenGo ügyfelei is.

A Mol sajtóosztálya kérdésünkre elárulta: a regisztrációk és a használat száma is minden várakozásukat túlszárnyalta, már több mint 10 000 regisztrált felhasználója van a MOL Limónak (másfél hét alatt!).

Azért találják kevésnek a 300 autót a felhasználók, mert mindenki Limózni akar

A közösségi autós fórumokon időről időre felmerül, hogy nem állította hadrendbe összes autóját a társaság, ugyanis bár 300 autós flottájuk van, a térképeken mégis jóval kevesebb elérhető járművet látni - rendszerint a jelenleg 168 autóval üzemelő GreenGóból több szabad akad a városban. A társaság azt írta erről a Privátbankár.hu-nak: a felhasználók azért érezhetik azt, hogy nem elérhető mind a 300 autó, mert a MOL Limo térképen csak az éppen elérhető és megfelelő töltöttségi szintű autók látszódnak. Az első másfél hét tapasztalati azt mutatják, hogy

15 percnél (!) nem áll tovább egy autó, tehát a járművek gyakorlatilag folyamatosan használatban vannak.

"Ezen kívül a térképen a felhasználók az alacsony (20%) alatti töltöttségi szintű autókat sem látják, ezeket kollégáink folyamatosan tankolják, töltik, és amint lehet visszakerülnek a szolgáltatásba. Igyekszünk minden ügyféligényt kiszolgálni, ahogy arra is ügyelünk, hogy elsősorban éjszaka végezzük el a takarítást, karbantartást, és azokat a tevékenységeket, aminek ideje alatt ki kell vennünk az autót a szolgáltatásból" - közölték.

A parkolás még nem zökkenőmentes: fizetik a bírságokat

Gyakran látni "mikuláscsomagot" a benzines Limok szélvédőjén, mi is találtunk az általunk használt autó kesztyűtartójában 3-4 parkolásibírság-értesítőt. A Limo flottájában ugyanis egyelőre többségben vannak a benzines autók (200 darab a 300-ból), ezek pedig nem zöld rendszámosak, így értelemszerűen parkolási díjat kell fizetni utánuk. Ez (zónán belüli használat esetében) benne van az árban, az ügyfeleknek nem kell foglalkoznia parkolásindítással-leállítással.

Ezt a társaság is megerősítette kérdésünkre: ha az ügyfél szabályos, közterületi parkolóhelyen állt meg a Limo-zónán vagyis a szolgáltatási területen belül, akkor minden parkolási költség a MOL Limót terheli. Mikuláscsomagok pedig azért kerülnek mégis a szélvédőkre, mert jelenleg még finomhangolják a parkolási díjfizető-rendszert - ezért előfordulhat, hogy késve vagy rosszul fizetik a parkolási díjat, de ez a díj természetesen a MOL-t terheli.

A parkolási díj önmagában is komoly tétel lehet a költségvetésen belül - bár ha valóban csak negyed órákat állnak a társaság autói használaton kívül, az sokat levehet az előzetes becslésekből. A borsos bírságok azonban alaposan megdobhatják a veszteséget - ezzel kapcsolatban a társaság annyit közölt megkeresésünkre, hogy a MOL által befizetett parkolási költség nem nyilvános, de a szolgáltatás indítása előtt felmérték az ezzel járó költségeket.

Hogy van-e lehetőségük megvizsgálni az egyes esetekben külön-külön, hogy jogosan kapták-e a bírságot az autók, vagy ha csomagot kapnak, azt automatikusan befizeti-e a Mol, azt a társaság nem kommentálta.

Más a helyzet persze a tilosban várakozással: ha az ügyfél, vagyis az autó vezetője szabálytalanul parkolta le az autót, akkor ez az összeg a felhasználót terheli. Mivel a rendszerben nyomon követhető, ki használta az autót az adott időben, így ez alapján az érintett ügyfélnek terhelik ki az összeget.

Mikor lesznek Limo-parkolók a plázákban?

A Limót bemutató sajtótájékoztatón volt róla szó, hogy aktív tárgyalásokat folytatnak bevásárlóközpontokkal, hogy alakítsanak ki Mol Limo parkolókat, amelyeket ingyen használhatnának az autók. Érdeklődtünk arról, köttetett-e már esetleg ilyen megállapodás? Erre a társaság azt válaszolta: valóban folynak a tárgyalások, céljuk, hogy minél több belvárosi áruházban legyenek dedikált Limo-parkolóhelyek és könnyen elérhető autók a felhasználók számára. Konkrétumokról egyelőre korai beszélni, de pozitívan fogadták a megállapodási szándékunkat - írta a Privátbankár.hu-nak a társaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG