5p
Két hete lepte el Budapestet 300 Mol Limo - a közösségi autózás új szereplőjét megkérdeztük az eddigi tapasztalatokról. Az érdeklődés hatalmas, mindössze 15 percet áll egy autó egy helyben, mielőtt újra elviszi valaki - de miért kerülnek mikuláscsomagok a szélvédőre? Tényleg hadrendbe állították mind a 300 autót? Mikor lesznek Limo-parkolók a plázákban?
Fotó: Privátbankár.hu

Két hete indította el új közösségi autómegosztó szolgáltatását Budapesten a Mol. A szolgáltatás lényege, hogy egy mobilapplikáció segítségével szerte a városban felvehetünk egy autót, ha előzetesen szerződést kötöttünk a szolgáltatóval, amit aztán időalapon fizetve használhatunk. Ha elintéztük a dolgunkat, szintén a mobilapp segítségével lezárjuk az autót és befejezzük a bérlést.

A Limók azóta ellepték a várost, a korábban már a piacon lévő GreenGo autóival együtt már örvendetesen gyakran találkozhatunk közösségi autókkal Budapesten. A bevezetési időszakban, április végéig a Mol nem számol fel havidíjat, illetve február 25-ig féláron, percenként 33 forintért lehet használni az autókat, így rengetegen döntöttek úgy, hogy kipróbálják a szolgáltatást - közülük sokan biztosan a GreenGo ügyfelei is.

A Mol sajtóosztálya kérdésünkre elárulta: a regisztrációk és a használat száma is minden várakozásukat túlszárnyalta, már több mint 10 000 regisztrált felhasználója van a MOL Limónak (másfél hét alatt!).

Azért találják kevésnek a 300 autót a felhasználók, mert mindenki Limózni akar

A közösségi autós fórumokon időről időre felmerül, hogy nem állította hadrendbe összes autóját a társaság, ugyanis bár 300 autós flottájuk van, a térképeken mégis jóval kevesebb elérhető járművet látni - rendszerint a jelenleg 168 autóval üzemelő GreenGóból több szabad akad a városban. A társaság azt írta erről a Privátbankár.hu-nak: a felhasználók azért érezhetik azt, hogy nem elérhető mind a 300 autó, mert a MOL Limo térképen csak az éppen elérhető és megfelelő töltöttségi szintű autók látszódnak. Az első másfél hét tapasztalati azt mutatják, hogy

15 percnél (!) nem áll tovább egy autó, tehát a járművek gyakorlatilag folyamatosan használatban vannak.

"Ezen kívül a térképen a felhasználók az alacsony (20%) alatti töltöttségi szintű autókat sem látják, ezeket kollégáink folyamatosan tankolják, töltik, és amint lehet visszakerülnek a szolgáltatásba. Igyekszünk minden ügyféligényt kiszolgálni, ahogy arra is ügyelünk, hogy elsősorban éjszaka végezzük el a takarítást, karbantartást, és azokat a tevékenységeket, aminek ideje alatt ki kell vennünk az autót a szolgáltatásból" - közölték.

A parkolás még nem zökkenőmentes: fizetik a bírságokat

Gyakran látni "mikuláscsomagot" a benzines Limok szélvédőjén, mi is találtunk az általunk használt autó kesztyűtartójában 3-4 parkolásibírság-értesítőt. A Limo flottájában ugyanis egyelőre többségben vannak a benzines autók (200 darab a 300-ból), ezek pedig nem zöld rendszámosak, így értelemszerűen parkolási díjat kell fizetni utánuk. Ez (zónán belüli használat esetében) benne van az árban, az ügyfeleknek nem kell foglalkoznia parkolásindítással-leállítással.

Ezt a társaság is megerősítette kérdésünkre: ha az ügyfél szabályos, közterületi parkolóhelyen állt meg a Limo-zónán vagyis a szolgáltatási területen belül, akkor minden parkolási költség a MOL Limót terheli. Mikuláscsomagok pedig azért kerülnek mégis a szélvédőkre, mert jelenleg még finomhangolják a parkolási díjfizető-rendszert - ezért előfordulhat, hogy késve vagy rosszul fizetik a parkolási díjat, de ez a díj természetesen a MOL-t terheli.

A parkolási díj önmagában is komoly tétel lehet a költségvetésen belül - bár ha valóban csak negyed órákat állnak a társaság autói használaton kívül, az sokat levehet az előzetes becslésekből. A borsos bírságok azonban alaposan megdobhatják a veszteséget - ezzel kapcsolatban a társaság annyit közölt megkeresésünkre, hogy a MOL által befizetett parkolási költség nem nyilvános, de a szolgáltatás indítása előtt felmérték az ezzel járó költségeket.

Hogy van-e lehetőségük megvizsgálni az egyes esetekben külön-külön, hogy jogosan kapták-e a bírságot az autók, vagy ha csomagot kapnak, azt automatikusan befizeti-e a Mol, azt a társaság nem kommentálta.

Más a helyzet persze a tilosban várakozással: ha az ügyfél, vagyis az autó vezetője szabálytalanul parkolta le az autót, akkor ez az összeg a felhasználót terheli. Mivel a rendszerben nyomon követhető, ki használta az autót az adott időben, így ez alapján az érintett ügyfélnek terhelik ki az összeget.

Mikor lesznek Limo-parkolók a plázákban?

A Limót bemutató sajtótájékoztatón volt róla szó, hogy aktív tárgyalásokat folytatnak bevásárlóközpontokkal, hogy alakítsanak ki Mol Limo parkolókat, amelyeket ingyen használhatnának az autók. Érdeklődtünk arról, köttetett-e már esetleg ilyen megállapodás? Erre a társaság azt válaszolta: valóban folynak a tárgyalások, céljuk, hogy minél több belvárosi áruházban legyenek dedikált Limo-parkolóhelyek és könnyen elérhető autók a felhasználók számára. Konkrétumokról egyelőre korai beszélni, de pozitívan fogadták a megállapodási szándékunkat - írta a Privátbankár.hu-nak a társaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Árrés nélkül: a diszkont legvégső formájával áll elő a Tesco
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2025. március 14. 08:52
A Tesco arra készül, hogy ingyen odaadja a vásárlóknak a szavatossági idejük lejártának határhoz érkezett élelmiszereket. A boltlánc első körben a brit üzletekben teszteli a módszert. 
Vásárló Dübörög a vámháború, hamarosan hullanak az árbombák a vásárlókra
Buksza blog | 2025. március 13. 12:49
Az Egyesült Államok, egyben a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart rá akta tolni a Donald Trump vámjaiból származó többletköltségeit kínai beszállítóira. A válasz feltartott középső ujj volt.
Vásárló Bajban a boltlánc: eladná a „családi ezüstöt” az Asda
Buksza blog | 2025. március 13. 12:02
Az Egyesült Királyság egyik nagy áruházlánca, az Asda kissé kétségbeesettnek látszó módszerrel igyekszik pénzhez jutni, hogy mérsékelje felgyülemlett adósságait. Hozzányúlnak a „családi ezüsthöz”.
Vásárló A Hold fázisainak titokzatos világa
Márkázott tartalom | 2025. március 10. 14:20
A Hold, amely égi társunkként mindig velünk van, a Föld körüli keringése során különböző fázisokon megy keresztül. Ezek a fázisok nem csupán látványosak, hanem bizonyos szempontból a mindennapi életünkre is hatással lehetnek.
Vásárló Ketyeg a bomba a magyar élelmiszerüzletekben – óriásit ugrottak egy év alatt az árak
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. március 10. 05:43
Elmaradt az újabb csúcsdöntés a magyar hipermarketekben, de egy év alatt óriásit drágultak az élelmiszerek: 20 hónapja nem mért ekkora éves áremelkedést a Privátbankár Árkosár-felmérése. A minisztérium fenyegetőzik, az áruházak bizonygatják, hogy eddig is akcióztak – vajon újra felrobban az árstop-bomba?
Vásárló Egyedül tanuljak vagy támaszkodjak szakértőkre? AI-eszközök a vállalkozások szolgálatában
Márkázott tartalom | 2025. március 8. 13:00
A mesterséges intelligencia területe izgalmas felfedezni való, de egyben lehetőségek tárháza is. Érthető, ha valaki úgy gondolja, hogy elmélyed benne és kiaknázza a benne rejlő potenciált. Az interneten rengeteg ingyenes anyag szolgál erre, és számtalan eszköz kipróbálható akár saját kísérletezéssel is.
Vásárló Egyre hangosabban kopogtatnak az előfizetős autók
Privátbankár.hu | 2025. március 8. 11:58
Olyan szolgáltatássá válhat az autózás, mint a mobiltelefon-használat. 
Vásárló Felderül a kedve, ha szombaton a benzinkúton jár!
Privátbankár.hu | 2025. március 7. 11:16
A benzin beszerzési ára bruttó 8 forinttal csökken, míg a gázolaj nagykerára 6 forinttal lesz kevesebb szombattól.
Vásárló Tényleg berágtak a kanadaiak
Privátbankár.hu | 2025. március 6. 15:43
A kanadai kormány egyik válasza az Egyesült Államok büntetővámjaira az onnan érkező szeszes italokra kivetett 25 százalékos importtarifa, ám a boltok tudnak ennél keményebb reakciót is.
Vásárló Megjött az Auchan válasza Nagy Mártonnak
Privátbankár.hu | 2025. március 5. 18:08
Miután a nemzetgazdasági miniszter fenyegető hangú közleményben követelt árcsökkentést, az Auchan jelezte, mennyit akciózott már eddig is az első két hónapban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG