Hiánypszichózis
Az esemény jó alaposan elő lett készítve, létrehozták a hiánypszichózist azzal, hogy egy adott nap adott órájában lehetett kezdeni a jelentkezést, előre meghirdetetten legalább másfél éves várakozással. Igaz, hogy csak ezer dollárt kellett letenni, és azt bármikor vissza lehet kérni, tehát kockázat nincs. Nem kizárt, hogy sokan így csak az érdekesség kedvéért regisztrálnak, de még az sem, hogy segíteni akarják a Teslát, hogy szebb számokat mutathasson. A részvényesek közül is biztosan sokan akadnak, akik besegítenek.
Mindenesetre rövid idő alatt 133 ezer foglalás történt, és ez minden bizonnyal még jócskán növekedni fog Ez azt jelenti, hogy 133 millió dollár befolyt a céghez, és ha a megrendelt autókat mind el is viszik majd ténylegesen a vevők, 4 milliárd dolláros árbevételt jelentene a cégnek, egyúttal elindulna a kitűzött cél felé, hogy 2020-ban már évi 500 ezer autót adjon el.
Versenyképes
A Model 3 már több szempontból közelíti azt az állapotot, amikor fel lehet venni a versenyt a belsőégésű motor hajtotta autókkal. Egy töltéssel a most megadott adatok szerint 215 mérföldet lehet megtenni, ami 345 kilométer: ez már nincs messze a ma megszokott 500-tól. Az autó 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, ez meg is haladja a legtöbb belsőégésű autó hasonló adatát.
Ára 35 ezer dollár, ami az alsó luxuskategóriába tartozik, ebben a szegmensben már meglehetősen sok autót lehet eladni. Ha ezt követné egy olyan típus, amelyik a tömegesen eladott autók árszintjén kerülne a piacra és még a töltési időt is sikerülne minimálisra csökkenteni, akkor mindjárt több 10 milliós piac nyílhatna a cég előtt, pláne ha a töltőhálózat is kiépül addigra.
A versenytársak
Persze ez a lehetőség a többi autógyártót is foglalkoztatja, így a konkurencia is erős fejlesztésbe fogott. A New York Times szerint a General Motors és a Renault-Nissan már megkezdte az elektromos autók gyártását. A kérdés az, ki fog eljutni oda, hogy a mai kisebb és közepes típusok áráért több millió autót tud majd kínálni évente.
Elon Musk Tesla-vezér mindenesetre elemében van, nagyon tetszik neki a nagy érdeklődés, miközben szállítani csak jövő év második felében tud, akkor is csak szakaszosan: először az amerikai nyugati part vásárlói kerülnek sorra, aztán a keleti partiak, utána jöhetnek a külföldi vevők. Így volt ez nálunk 1990 előtt a Trabantokkal, Wartburgokkal és Ladákkal, csakhogy akkor nem létezett konkurencia, most pedig ha elég ügyesek a versenytársak, addigra elárasztják a piacot.
Gigafactory
A kapacitás 2018-ra már a Teslánál is megfelelőképpen kiépül, és akkortól évi 500 ezer darab Model 3-ast tud készíteni az amerikai gyár, és közben európai és kínai gyárat is terveznek. Ez viszont nem elég: az autó lelkét, az akkumulátort is elő kell állítani nagy mennyiségben, és az óriási nevadai gyár, melynek még a neve is Gigafactory, még nem üzemel. Viszont ha felfut, Musk szerint több lítiumos akkumulátort fogy gyártani, mint a világ többi gyára együttvéve.