3p
Azt már tudjuk, hogy rengeteg pénzt költünk el mindenféle kissé káros szenvedélyre. Az alkohol és a bulizás nagyon drága, ezt már korábban is megírtuk, de most megnézzük, hogy mi a helyzet a gyorséttermi kajákkal és a cigarettával. Ha sok a gondod a spórolással, akkor lehet, hogy erre megy el a pénzed nagy része. Számoljatok velünk!

A dohányzás egy elég komoly és költséges függőség, ha pedig motivációt keresel a leszokáshoz, hadd segítsünk: ma Magyarországon egy doboz cigi ára körülbelül 1200 forint, a legkeményebb dohányosok naponta egy dobozzal szívnak.

Ez hetente 8400, havonta körülbelül 33 600, míg évente 403 200 forintot jelent. Ebből egy középkategóriás használt autót is vehetünk, vagy akár kibérelhetünk egy jó kerületben lévő viszonylag nagy lakást 3-4 hónapra Budapesten.

Arról, hogy az alkohol és a rendszeres szociális éjszakai élet mennyire drága, itt írtunk bővebben is. >>>

Azok, akiknek kétnaponta fogy el egy doboz, már kicsit jobb helyzetben vannak, mivel csak éves szinten körülbelül 200 ezer forintot költenek a cigizésre, bár az is igaz, hogy ez az összes is legalább egy amerikai repülőjegy árának azokkal.

Na, de mi a helyzet azokkal, akik nem szívnak el fél vagy egy dobozzal naponta? Ha valaki naponta 4-5 szálat szív, annak egy doboz cigi négy napra elég, ez azt jelenti, hogy havonta körülbelül 54-55 ezer forintot költenek a dohányzásra még ők is, pedig napi 4-5 szál egyáltalán nem nevezhető soknak.

De csak egy hamburger volt

Anélkül, hogy belevetnénk magukat egy olyan életmódvitába, amely jócskán túlmutat ennek a cikknek a terjedelmén, tegyük fel, hogy a gyorséttermek ételei is káros szenvedélynek számítanak, legalábbis egyes embereknél.

Ha valaki egy héten 4-5 alkalommal meglátogatja a bohócos gyorskajáldát és megeszik egy szendvicset menüvel együtt, alkalmanként körülbelül 1800 forintot hagy ott, ez havonta körülbelül 30 000 forint, évente pedig 325 000. De ez már a nagyon extrém eset.

Viszont ha valaki csak heti egyszer ugrik be egy menüre, az havonta 7200, évente pedig 86 400 forintot költ, ami azért még így sem kevés.

A túlárazott luxuskávé esete

Magyarországon körülbelül tíz éve jelentek meg a Starbucks, Costa és hasonló nagy külföldi kávézóláncok üzletei, amelyek óriási méretű, nagyon édes kávékat árulnak külföldi árakon. Bár azzal nem tudunk vitatkozni, hogy ezekben a kávézókban laptoppal nagyon hatékonyan lehet dolgozni, azért már ha csak a munkanapokon innen származó kávékkal indítja a napot valaki, nagyon komoly pénzeket vág ki az ablakon.

Az amerikai stílusú óriáskávék ezer forint alatt nem nagyon kaphatóak, ez hetente 5 ezer, míg havonta körülbelül 20 ezer forintos kiadás, viszont ha már egész évre nézzük, akkor körülbelül 240 000 forintot hagyunk ott a kávézóláncoknál, amiből egy csúcskategóriás PC-t, egy designertáskát vagy egy nyaralást Dél-Európában is kifizethetnénk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG