3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hányan fogadják meg Varga Mihály tanácsát és maradnak belföldön?

"Izgalmas egy külföldi kirándulás, de egyáltalán nem baj, ha honfitársaink itthon töltik a szabadságukat, itthon pihennek és költenek. Annyi szép és érdekes látnivaló van Magyarországon" – ezt Varga Mihály pénzügyminiszter mondta a minap a Figyelőnek arra a kérdésre, hogy mit tanácsol, mikor vegyenek eurót a nyaralni induló magyarok a 325 forintos euróárfolyam mellett.

Megnéztük a nemrég közölt statisztikákat, reprezentatív kutatásokat, miként gondolkodnak a kérdésben a "honfitársaink".

Inkább belföldön?

A hévízi NaturMed Hotel Carbona május végén publikált országos reprezentatív kutatása szerint a magyarok többsége (62 százalék) megy idén nyaralni. A legtöbben (39%) évente egyszer mennek pihenni, de sokan vannak olyanok (38%), akiknek évente több alkalommal is van erre lehetőségük.

(Forrás: NaturMed Hotel Carbona felmérése)

A megkérdezettek közül a legtöbben (32 százalék) kizárólag belföldi célpontot, 26 százalék pedig csak külföldi desztinációt jelölt meg (4 százalék külföldre és belföldre egyaránt utazik).

Itthon a Balaton a legnépszerűbb régió, a megkérdezettek 21 százaléka jelezte, hogy ide megy kikapcsolódni. A legnagyobb hazai tavat jóval leszakadva a Közép-Dunántúl, Észak-Magyarország és a Dél-Dunántúl követi. A külföldi úti célok közül az európai országok a legnépszerűbbek (az összes válaszadó 23,2 százaléka választ ilyen desztinációt).

A kutatásból kiderült az is, hogy két-három évente a megkérdezettek közel 6 százaléka, négy-öt évente 3 százalékuk, hat évente vagy ritkábban pedig szintén 3 százalékuk megy pihenni. A válaszadók 11 százaléka jelezte, hogy soha nem utazik el kikapcsolódni.

A legerősebb nyaralószezon július második és augusztus első felére esik igazodva az iskolai szünethez is, a válaszadók közül a legtöbben (35%) július második, valamint augusztus első felére (22%) időzítik idei nyaralásukat.

Nincs pénzünk külföldi nyaralásra

Egy másik felmérés, a Szallas.hu szerint minden második magyar itthon nyaral idén, harmaduk külföldön és belföldön is vakációzik. Csak jóval kevesebben vannak azok, akik kizárólag külföldön nyaralnak (6%), viszont akadnak olyanok is, akik idén egyáltalán nem utaznak el (5%). A belföldi nyaralást választók indítékai között az anyagi okok (43%) szerepelnek az élen.

Félünk a terrortól, marad a Balaton

A terrorizmustól való félelmét csak 3 százalék jelezte, ugyanakkor ötből négyen szívesebben utaznak olyan országba, ahol nincs vagy nagyon alacsony a terrorfenyegetettség. A felmérés eredményeként a többség még mindig Egyiptomot és Törökországot zárja ki az úti célok közül, de az USA és Franciaország is sokak által tiltólistán szerepel. Akik vízpartra vágynak, de tartanak a terrortámadástól, legszívesebben a Balatonra (52%) utaznak.

A válaszadók 33 százaléka nyilatkozott úgy, megfordul idén a horvát tengerparton. A ranglista szerint még Olaszország (15%), Görögország (14%), Ausztria (13%) és Spanyolország (7%) számíthat nagyobb arányban magyar vendégre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG