Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A repülés történetében nagy visszalépés volt, amikor 15 éve leállt a Concorde, az egyetlen ténylegesen és huzamosan üzemelő szuperszonikus utasszállító repülőgép. Most azonban több vállalkozás dolgozik azon, hogy ismét a hangsebesség fölött repülő gépet építsen, ezúttal a Concorde hátrányai nélkül.

A Concorde nagy űrt hagyott maga után: hosszabb távokon nagyon hiányzik a gyorsabb repülés. A legnagyobb távokon megpróbálnak egyre kényelmesebb gépeket üzemeltetni, ám ezek menetideje 15-20 óra. Ha sikerülne újra a hangsebesség kétszeresével repülő légijárművet megalkotni, a Sanghaj és Los Angeles közti út 5 órára csökkenne, és az a bizonyos leghosszabb New York–Szingapúr is megtehető lenne 7-8 óra alatt.

Hiányzik a légitársaságoknak is

Az egyik vállalkozás, aki ezen dolgozik, a Boom Technology, amely olyan partnerekkel dolgozik együtt, mint a Virgin Atlantic, melynek tulajdonosa, Richard Branson az űrutazás irányában is fejleszt, egy hangsebesség feletti légijármű pedig a legnagyobb ajándék lenne neki transzatlanti járatainál. A cégbe a Japan Airlines is beszállt 10 millió dollárral, sőt rendelt is 20 darabot az 55 üléses járműből, amely a remények szerint 2023-ban már repülésre alkalmas lesz.

Kevesebb utas, olcsóbb jegyár

A cég jövőre a prototípus egy kicsinyített változatával akar kísérletezni, és ha ez sikeres, indulhat a típus gyártása, amely a hangsebesség 2,2-szeresével, 2400-2500 km/óra sebességgel repülne. A Concorde-hoz képest azonban komoly eltérések lesznek: a 92-128 ülőhellyel szemben csak 55 ülőhely lesz, ennek ellenére a tervezett jegyár sokkal olcsóbb lesz, köszönhetően annak, hogy az új típus sokkal hatékonyabb, gazdaságosabb lesz.

Így kényelmes a nem is túl hosszú út. Forrás: Boom Technology

A Boom alapító-tulajdonosa a CNN-nek elmondta, hogy a Concorde idejében még nem volt meg az a technológia, ami a gazdaságos üzemeltetéshez kellett, most viszont adott a lehetőség. Terveik szerint egy mai hagyományos járat business osztályának áráért lehet majd utazni a járművel, melyen meglehetősen tágas ülések lesznek (igaz, hogy nem állíthatók vízszintesre), és a megszokottnál sokkal nagyobb ablak lesz, ahol a 20 kilométeres magasságból már görbül a látóhatár.

Hangrobbanás

Az egyik legnagyobb probléma az volt a Concorde-dal, hogy a hangsebesség átlépésekor, valamit fölötte repülve igen nagy zajt keltett a földön, ezért a szárazföldi területek felett sok helyen korlátozni kellett, ott csak hangsebesség alatt repülhetett. A most tervezett típus töredékére csökkenti ezt a hatás, igen hosszú orrának és széles szárnyainak köszönhetően. A tervek szerint a gyártásra kerülő típusnál ez a zajhatás csak harmincada lesz a korábbinak, így akár városok fölött is áthaladhat.

Az üzemanyag fogyasztás jelentős csökkentését egyrészt a hatékonyabb hajtóművel, másrészt a hagyományos repülőgépeknél is egyre inkább terjedő szénszál kompozit felhasználásával tervezik, ami jóval könnyebb, mint a korábban használt alumínium. Sokan kétlik persze, hogy feleannyi utassal és jóval kisebb jegyárral nyereségesen lehet majd működtetni a repülőt, de ez nyilván azon is múlik, hogy valóban sikerül-e olyan típust létrehozni, amit tömegesen kezdenek használni a légitársaságok, így az üzemeltetés költsége is optimalizálható.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Esedékes egy tankolás? Ennyibe kerül most a benzin és a gázolaj
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 13:14
Jó hír, hogy nem változik sem a benzin, sem a gázolaj nagykereskedelmi ára pénteken.
Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Régi kazetták: felbecsülhetetlen emlék, pontosan meghatározott érték
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 9. 11:57
Nem is olyan régen ki gondolta volna, hogy a VHS kazetták csillaga egyszer leáldozik majd. Az ilyen kazettákon őrzött emlékek felbecsülhetetlen értéket képviselnek, de technológiai akadályok miatt egyre nehezebben válnak hozzáférhetővé – ami érthető okokból kétségbeejtő lehet.
Vásárló Miért fontos a hőkamerás vizsgálat házfelújítás előtt?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:38
Egy lakás vagy ház felújítása előtt az alapos tervezés nélkülözhetetlen. A hőkamerás vizsgálat az egyik legjobb módszer, amely révén pontosan láthatóvá válnak az épület hőveszteségi pontjai. 
Vásárló A székhelyhasználat jogcímét igazoló okirat jelentősége
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:27
Gondolt már arra, miért elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás a bérbe vett ingatlanra vonatkozó jogviszonyt írásban is igazolni tudja? 
Vásárló Hogyan tüntesd el a nikotin- és beázásfoltokat a falról?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 11:27
Képzeld el, hogy frissen festett falra tekintesz. Minden nagyszerűen néz ki, de néhány nap múlva észreveszed, hogy a régi, makacs foltok újra megjelennek. Az ilyen problémák igazán bosszantóak, hiszen a beázás nyomai, a dohányfüst okozta sárgás elszíneződések vagy egy konyhai baleset után ottmaradt korom foltjai rendre visszatérnek. 
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló A bagel titka és varázsa
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 5. 10:33
Gondoltál már arra, honnan származik a bagel, ez a népszerű reggeli finomság? A pékáruk rajongói bizonyára örömmel hallják, hogy a bagel Budapesten is hódít.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Az online vásárlás új aranykora
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 14:33
Az online vásárlás mára épp olyan megszokottá vált, mint régen a sarki bolt felkeresése. Az internetes térben böngészve szinte bármit megtalálsz: könyvet egy kellemes délutánra, élelmiszert a hétvégi vacsorához, vagy éppen alapanyagokat a legújabb kézműves hobbidhoz. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG