2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

89 helyszínen kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor - a fuvarozók alapos tesztelést javasolnak. Csak a magyaroknak jár majd automatikusan büntetés?

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlése szerint 89 helyszínen kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor az útdíjköteles szakaszokon a túlsúlyos járművek kiszűrésére. A rendszer mozgás közben képes megmérni a tengelyterhelést, a jármű összsúlyát, majd ezt összeveti az útdíjadatbázissal, így fény derülhet az esetleges túlsúlyra. A rendszer az üzembentartót azonosítja, és a büntetést neki címezve szabja ki.

A külföldiek sokkal könnyebben megússzák

A nemzeti tengelysúlymérő (tsm) rendszer az év végéig elkészül - a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára, Somogi Gábor arra figyelmeztet, alapos tesztelésnek és finomhangolásnak kell megelőznie a tengelysúlymérő rendszer bevezetését, hogy az elérje valódi célját.

Az MKFE főtitkára szerint minden tisztességes fuvarozó, sőt minden adófizető állampolgár közös érdeke, hogy a közúti közlekedésből kiszűrjék a túlsúlyos szállítójárműveket. Ugyanakkor a fuvarozók aggasztónak tartják, hogy míg a hazai vállalkozó automatikusan megkapja a fizetési felszólítást, a külföldiek esetében hiába állapítja meg a szenzor a túlsúlyt, büntetést csak azok fizetnek, akiket kiterelnek, ellenőrző mérlegen megmérnek, és a helyszínen bírságolnak meg, vagyis a rendszer a külföldi teherautók esetében csak közúti ellenőrzéssel együtt hatásos.

Miért baj, ha túlsúlyos egy jármű?

Érsek István, az NKH elnökhelyettese, a Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal vezetője korábban pontokba szedte, hogy milyen alapvető közlekedésbiztonsági szempontok sérülnek egy túlterhelt jármű esetében:

  • rosszabb lesz a stabilitás
  • romlik a kormányozhatóság
  • a pótkocsi veszélyesen beleng
  • vészhelyzetben a vezető ösztönösen nem a terhelésnek megfelelően reagál
  • megnő a borulásveszély
  • a jármű lassabban reagál az irányváltásra
  • a súlypont megváltozásával csökken a stabilitás
  • szokatlan viselkedés az ívmeneti szituációkban
  • vészfékezés estén váratlan helyzet alakul ki

A közlekedésbiztonsági szempontok mellett korántsem mellékesek a túlterhelt gépjárművek okozta gazdasági károk sem: mivel az országos közúti hálózat nemzeti tulajdon, így ennek védelme és minőségének megőrzése alapvető nemzeti érdek - mondta Érsek István.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Légből kapott titkok – Miért fehér és miért húz maga után csíkot?
Elek Lenke | 2024. május 1. 15:05
Bár ma már a tömegközlekedés egyik formája a repülés, mégsem tudunk mindent a világ legdrágább járművek titkairól, ugyanakkor a legtöbben kíváncsiak vagyunk rá. Ezt a kíváncsiságot elégíti ki az amerikai Travel and Leisure turisztikai online lap összeállítása.
Makro / Külgazdaság Csak két magánnyugdíjpénztár marad a piacon
Privátbankár.hu | 2024. május 1. 14:05
A hosszú éveken át négyszereplős piacon rövidesen csak két intézmény marad állva.
Makro / Külgazdaság A nyugalma érdekében jobb, ha nem nézi meg, hogy mennyibe kerül egy euró
Privátbankár.hu | 2024. május 1. 08:58
Vegyesen mozgott a forint a főbb devizákkal szemben szerdán reggel a bankközi devizapiacon az előző estéhez képest.
Makro / Külgazdaság Négy évig felhőtlen lesz az ég a gazdaság felett, legalábbis a Pénzügyminisztérium szerint
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 19:35
Ezt ígérte a kormány a Brüsszelhez elküldött Konvergencia Programban.
Makro / Külgazdaság Erre senki nem számított a pénzügyi világban!
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 16:34
Noel Quinn, a HSBC csoport vezérigazgatója öt év után váratlanul bejelentette, távozik a bank vezérigazgatói székéből.
Makro / Külgazdaság A fogyasztás fellendülése lehet a gazdasági növekedés alapja
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 15:22
Az MBH Bank értékeli az első negyedéves GDP-adatokat.
Makro / Külgazdaság Földön, vízen, levegőben: megújítják az ukránok az európai közlekedési kapcsolataikat
Mester Nándor | 2024. április 30. 15:01
Ukrajna számára létfontosságú, hogy minden lehetséges módon eljuttassa mezőgazdasági terményeit az export célországaiba Európában és azon kívül is, felhasználva a közúti kapcsolatrendszert, valamint a folyami és a tengeri kikötőket is. A közvetlen személyforgalom vasúton fejlődhet, de új buszjáratok is megjelenhetnek a nyugat-ukrajnai városok és Kijev bevonásával. Mindehhez persze pénz kell, apróbb részletekben már sikerült is szerezniük.
Makro / Külgazdaság "Befagyott" a német munkaerőpiac
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 12:55
Majdnem 6 százalékos a munkanélküliség Németországban. 
Makro / Külgazdaság Rombolásra készül Trump, ha megválasztják
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 12:01
Donald Trump hatalomra kerülése a novemberi elnökválasztás nyomán egyértelműen több lenne kormányváltásnál – derül ki amerikai elnök ígéreteiből. 
Makro / Külgazdaság Olcsóbban jönnek az élelmiszerek
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 08:51
A magyar ipar termelői árai lejjebb mentek éves szinten. Az élelmiszereknél majdnem 7 százalékos a csökkenés. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG