A Magyar Bankszövetség főtitkára visszautasít minden alaptalan kritikát a magáncsődről és annak eredményéről. Kovács Levente az MTI-nek leszögezte, hogy a szövetség és a magyar bankszektor minden tagja teljes mértékben elkötelezett a családi csődvédelem intézménye mellett, de szükségesnek tartják a szabályok finomítását.
Azután nyilatkozta mindezt, hogy Rétvári Bence, a KDNP alelnöke a Magyar Idők pénteki számában azt mondta, hogy a bankok nem segítik az adósokat, kevés információt adnak a csődvédelemről érdeklődő ügyfeleknek, ez pedig gátolja annak terjedését.
Mindenki a megoldáson dolgozott
Kovács Levente felidézte, hogy a hitel visszafizetési nehézségekkel küzdő jelzálogadósoknak a kormány, a jegybank és a bankszektor szoros együttműködésben több megoldási programot dolgozott ki. Így alakították ki a Nemzeti Eszközkezelőt, amely több tízezer családnak nyújtott segítséget.
Jegybanki ösztönzésre, az NGM-mel közösen, sikerült a teljes lakossági devizahitel-állományt forintosítani, új elemként pedig a családi csődvédelmet az Igazságügyi Minisztériummal és a Nemzetgazdasági Minisztériummal szimbiózisban rekordidő alatt dolgozták ki és vezették be - sorolta.
Ezt is csak futtában?
"Többször felhívtuk a figyelmet, hogy éppen a rendkívül rövid előkészítési idő miatt minden bizonnyal szükség lesz további finomításokra, például az adminisztratív ügyfélterhek csökkentésére, a rendszer hatékony működtetése érdekében" - tette hozzá.
A családi csődvédelem azoknak a túladósodott ügyfeleknek nyújt segítséget, akik az adósságrendezés vagy az állami csődgondok szigorú feltételeket szabó támogatása mellett szeretnék rendezni fizetési helyzetüket. A bankszektor minden érdeklődő ügyfelet pontosan tájékoztat a lehetőségről, sőt aktív megkereséssel is kínálja ezt a megoldást - jegyezte meg.
"Ezért vissza kell utasítanom minden, a helyzet nem ismeretéből fakadó olyan kijelentést, mely alaptalan állításokat fogalmaz meg a kormányzat által létrehozott Családi Csődvédelmi Szolgálat által működtetett magáncsődről és annak eredményéről" - mondta.
Folyamatos fejlesztés
A magáncsőd bevezetésének nemzetközi gyakorlata az, hogy az indulást követő évek után, immár a helyi tapasztalatok birtokában fejlesztik tovább a rendszert. Jellemzően ezt követően valósulhat meg a rászoruló ügyfelek széles körű bevonása - tette hozzá.