Hirdetés
Hirdetés

Teljesen letaglózza az új piacot, ami az Aldiban megy

2017. június 19., 15:24

Az Aldi az USA-ba megy, sőt agresszívan terjeszkedni fog – a hír sokakat meglepett. Csakhogy eléggé különböző a vásárlói kultúra a tengerentúlon, és így nem tudni, sikeres lesz-e. Egyes engedmények például ott nagyon elterjedtek, itt meg nem igazán. Szerinted?

MTI Fotó: Balaton József
MTI Fotó: Balaton József

„Öt érv az ellen, hogy az Aldiban vásároljál, és egy nagy amellett, hogy mégis” – hangzik a neves amerikai gazdasági oldal, a Marketwatch cikkének címe. Próbálják felkészíteni az olvasókat arra, mire számíthatnak az új piaci szereplőtől - a cikkből leginkább az európai és az amerikai vásárlási szokások különbségére lehet következtetni.

Az Aldi az USA-ban is terjeszkedni szeretne, erre 3,4 milliárd dollárt költene el, 900 boltot nyitna meg (2022 végéig) – jelentették be a múlt héten. Csakhogy az amerikai és európai vásárlási szokások nagyon különbözőek. Az amerikai cikk elmeséli, hogy az Aldi mennyire más, mint amit a USA-ban a kiskereskedelemben megszokhattak. „Spártai berendezésről” írnak, ami az USA-ban nagyon nem szokás. Nincs aranyos, kellemes zene, amit az amerikai vásárlók megszokhattak.

Hirdetés

Csak spórolás, spórolás és spórolás?

Ha élelmiszerről van szó, akkor nagyon nehéz az Aldi árait alulmúlni” – írja az amerikai oldal. Aztán leírja, hogy a „nem-élelmiszer” jellegű dolgok (non-food items) viszont nem éppen olcsók – legalábbis ott, az USA-ban.

Az öt ellenérv között ott van, hogy az Aldi nem fogad el mindenféle kuponokat – az USA-ban ezek gyűjtögetése valamiféle nemzeti sportnak tűnik. Ide tartozik, hogy az Aldiban állítólag majd nem foglalkoznak a „kuponokkal”, az USA-ban szintén nagyon elterjedt spórolási, árcsökkentési módszerrel. A legfájóbb az lehet, hogy nem fogadják majd el a gyártói kuponokat: ezek lényege, hogy nem az üzletláncok osztogatják, hanem a termékek gyártói - általában mindegy, hol szoktuk megvenni a kedvenc mogyoróvajunkat, mindenhol érvényes rá a gyártótól kapott kuponunk. Az Aldi viszont ezzel nem foglalkozik, Európában alig ismert ez a fajta kedvezmény.

Márka vagy nem márka

Nem fogod látni a kedvenc márkáidat – írják. Az Aldi erről híres, de idéznek olyan tanulmányokat, amelyek szerint, ez nem is olyan nagy baj. „Sok, az Aldiban eladott nemzeti termék gyártója voltaképp ugyanaz, mint amit az USA-ban megszoktak” – idézik Scott Pattont, a cég amerikai főnökét.

Az amerikaiaknak szokatlan lehet, de kicsi a jelentősége – egy negyed dollárost kell majd a bevásárlókocsiba tuszkolni, mielőtt valaki vásárolni akar. De a sok tényező mérlegelése után a cikk arra jut, hogy az élelmiszerek alacsonyabb ára miatt érdemes lesz az Aldit választani. Más cikkek, például ipari termékek miatt viszont valószínűleg a konkurenciát érdemesebb lesz felkeresni az USA-ban.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Nehéz a bányászok élete, főleg az uránnal és a döglött macskával

Nehéz a bányászok élete, főleg az uránnal és a döglött macskával

A legutáltabb befektetésekből lesznek néha a legjobb üzletek, egy ilyen nagyon utált szektor az uránbányászat. A fukushimai katasztrófa után hatalmas mélyrepülésbe került, de az utóbbi fél évben már komoly jelei látszanak egy fordulatnak. Hacsak nem a döglött macska pattant fel.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • június 26
    IFO üzleti hangulatindex - június
    június 27
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    Ipari vállalatok profittömege - május
    S&P/Case-Shiller házárindex - április
    Conference Board fogyasztói bizalmi index - június
    június 28
    KSH: Foglalkoztatottság - március-május
    KSH: Munkanélküliség - március-május
    ÁKK: 2026/D államkötvény csereaukciók, 2019/A - 20 mrdFt és 2019/C - 20 mrdFt
    Jelzáloghitel igénylések - június
    Függőben lévő lakásértékesítések (év/év) - május
    június 29
    Kiskereskedelmi forgalom (év/év) - május
    Fogyasztói árindex (év/év, előzetes) - június
    Fogyasztói bizalom (végleges) - június
    GDP (negyedév/negyedév, évesített, végleges) - 2017 Q1
    Tartós és friss munkanélküli-segély kérelmek
    Nike - 2017 Q4
    június 30
    KSH: Ipari termelői árak - május
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (második becslés) - április
    MNB: Pénzügyi számlák - 2017 Q1
    MNB: Befektetési alapok mérlege - május
    Munkanélküliségi ráta - május
    Fogyasztói árindex (év/év) - május
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI - június
    Munkanélküliségi ráta - június
    GDP (év/év, végleges) - 2017 Q1
    Fogyasztói árindex (év/év) - június
    Chicagói beszerzési menedzser index - június

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?