Hirdetés
Hirdetés

Teljesen letaglózza az új piacot, ami az Aldiban megy

2017. június 19., 15:24

Az Aldi az USA-ba megy, sőt agresszívan terjeszkedni fog – a hír sokakat meglepett. Csakhogy eléggé különböző a vásárlói kultúra a tengerentúlon, és így nem tudni, sikeres lesz-e. Egyes engedmények például ott nagyon elterjedtek, itt meg nem igazán. Szerinted?

MTI Fotó: Balaton József
MTI Fotó: Balaton József

„Öt érv az ellen, hogy az Aldiban vásároljál, és egy nagy amellett, hogy mégis” – hangzik a neves amerikai gazdasági oldal, a Marketwatch cikkének címe. Próbálják felkészíteni az olvasókat arra, mire számíthatnak az új piaci szereplőtől - a cikkből leginkább az európai és az amerikai vásárlási szokások különbségére lehet következtetni.

Az Aldi az USA-ban is terjeszkedni szeretne, erre 3,4 milliárd dollárt költene el, 900 boltot nyitna meg (2022 végéig) – jelentették be a múlt héten. Csakhogy az amerikai és európai vásárlási szokások nagyon különbözőek. Az amerikai cikk elmeséli, hogy az Aldi mennyire más, mint amit a USA-ban a kiskereskedelemben megszokhattak. „Spártai berendezésről” írnak, ami az USA-ban nagyon nem szokás. Nincs aranyos, kellemes zene, amit az amerikai vásárlók megszokhattak.

Hirdetés

Csak spórolás, spórolás és spórolás?

Ha élelmiszerről van szó, akkor nagyon nehéz az Aldi árait alulmúlni” – írja az amerikai oldal. Aztán leírja, hogy a „nem-élelmiszer” jellegű dolgok (non-food items) viszont nem éppen olcsók – legalábbis ott, az USA-ban.

Az öt ellenérv között ott van, hogy az Aldi nem fogad el mindenféle kuponokat – az USA-ban ezek gyűjtögetése valamiféle nemzeti sportnak tűnik. Ide tartozik, hogy az Aldiban állítólag majd nem foglalkoznak a „kuponokkal”, az USA-ban szintén nagyon elterjedt spórolási, árcsökkentési módszerrel. A legfájóbb az lehet, hogy nem fogadják majd el a gyártói kuponokat: ezek lényege, hogy nem az üzletláncok osztogatják, hanem a termékek gyártói - általában mindegy, hol szoktuk megvenni a kedvenc mogyoróvajunkat, mindenhol érvényes rá a gyártótól kapott kuponunk. Az Aldi viszont ezzel nem foglalkozik, Európában alig ismert ez a fajta kedvezmény.

Márka vagy nem márka

Nem fogod látni a kedvenc márkáidat – írják. Az Aldi erről híres, de idéznek olyan tanulmányokat, amelyek szerint, ez nem is olyan nagy baj. „Sok, az Aldiban eladott nemzeti termék gyártója voltaképp ugyanaz, mint amit az USA-ban megszoktak” – idézik Scott Pattont, a cég amerikai főnökét.

Az amerikaiaknak szokatlan lehet, de kicsi a jelentősége – egy negyed dollárost kell majd a bevásárlókocsiba tuszkolni, mielőtt valaki vásárolni akar. De a sok tényező mérlegelése után a cikk arra jut, hogy az élelmiszerek alacsonyabb ára miatt érdemes lesz az Aldit választani. Más cikkek, például ipari termékek miatt viszont valószínűleg a konkurenciát érdemesebb lesz felkeresni az USA-ban.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Méghogy adózni fog a Facebook: Magyarország megint hoppon marad?

Méghogy adózni fog a Facebook: Magyarország megint hoppon marad?

"Helyi értékesítési modellre" áll át a Facebook 2018-tól - közölte a társaság pénzügyi vezetője, Dave Wehner kedden egy blogposztban. A hazai tudósítások szerint így már Magyarországon is fog adót fizetni a társaság, mi ebben nem vagyunk olyan biztosak - pedig jól jönne a pénz, a digitális multikat már így is a legnagyobb adótartozók között tarja nyilván a NAV.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Idén is 10 ezer forint értékű Erzsébet-utalványt kapnak karácsonyra a nyugdíjasok a kormánytól. Ön szerint kiknek járna még az utalvány?