Hirdetés
Hirdetés

Teljesen letaglózza az új piacot, ami az Aldiban megy

2017. június 19., 15:24

Az Aldi az USA-ba megy, sőt agresszívan terjeszkedni fog – a hír sokakat meglepett. Csakhogy eléggé különböző a vásárlói kultúra a tengerentúlon, és így nem tudni, sikeres lesz-e. Egyes engedmények például ott nagyon elterjedtek, itt meg nem igazán. Szerinted?

MTI Fotó: Balaton József
MTI Fotó: Balaton József

„Öt érv az ellen, hogy az Aldiban vásároljál, és egy nagy amellett, hogy mégis” – hangzik a neves amerikai gazdasági oldal, a Marketwatch cikkének címe. Próbálják felkészíteni az olvasókat arra, mire számíthatnak az új piaci szereplőtől - a cikkből leginkább az európai és az amerikai vásárlási szokások különbségére lehet következtetni.

Az Aldi az USA-ban is terjeszkedni szeretne, erre 3,4 milliárd dollárt költene el, 900 boltot nyitna meg (2022 végéig) – jelentették be a múlt héten. Csakhogy az amerikai és európai vásárlási szokások nagyon különbözőek. Az amerikai cikk elmeséli, hogy az Aldi mennyire más, mint amit a USA-ban a kiskereskedelemben megszokhattak. „Spártai berendezésről” írnak, ami az USA-ban nagyon nem szokás. Nincs aranyos, kellemes zene, amit az amerikai vásárlók megszokhattak.

Hirdetés

Csak spórolás, spórolás és spórolás?

Ha élelmiszerről van szó, akkor nagyon nehéz az Aldi árait alulmúlni” – írja az amerikai oldal. Aztán leírja, hogy a „nem-élelmiszer” jellegű dolgok (non-food items) viszont nem éppen olcsók – legalábbis ott, az USA-ban.

Az öt ellenérv között ott van, hogy az Aldi nem fogad el mindenféle kuponokat – az USA-ban ezek gyűjtögetése valamiféle nemzeti sportnak tűnik. Ide tartozik, hogy az Aldiban állítólag majd nem foglalkoznak a „kuponokkal”, az USA-ban szintén nagyon elterjedt spórolási, árcsökkentési módszerrel. A legfájóbb az lehet, hogy nem fogadják majd el a gyártói kuponokat: ezek lényege, hogy nem az üzletláncok osztogatják, hanem a termékek gyártói - általában mindegy, hol szoktuk megvenni a kedvenc mogyoróvajunkat, mindenhol érvényes rá a gyártótól kapott kuponunk. Az Aldi viszont ezzel nem foglalkozik, Európában alig ismert ez a fajta kedvezmény.

Márka vagy nem márka

Nem fogod látni a kedvenc márkáidat – írják. Az Aldi erről híres, de idéznek olyan tanulmányokat, amelyek szerint, ez nem is olyan nagy baj. „Sok, az Aldiban eladott nemzeti termék gyártója voltaképp ugyanaz, mint amit az USA-ban megszoktak” – idézik Scott Pattont, a cég amerikai főnökét.

Az amerikaiaknak szokatlan lehet, de kicsi a jelentősége – egy negyed dollárost kell majd a bevásárlókocsiba tuszkolni, mielőtt valaki vásárolni akar. De a sok tényező mérlegelése után a cikk arra jut, hogy az élelmiszerek alacsonyabb ára miatt érdemes lesz az Aldit választani. Más cikkek, például ipari termékek miatt viszont valószínűleg a konkurenciát érdemesebb lesz felkeresni az USA-ban.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Csúcson a Meki és a Tesla, próbál megkapaszkodni az olajár

Csúcson a Meki és a Tesla, próbál megkapaszkodni az olajár

A BÉT-en az OTP és a Mol esik, az Opimus és a Konzum ma is szép forgalmat generál, emelkedő árfolyamok mellett. Hétfőtől lehet felajánlani az FHB részvényeket, búcsú a bankpapírtól. Lélegzetelállító a McDonalds és a Tesla teljesítménye. Az olaj a nagy zuhanás után próbálja összeszedni magát.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • június 19
    Export és import

    június 20
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    Euróövezet folyó fizetési mérleg
    Folyó fizetési mérleg
    június 21
    KSH: Keresetek (január-április)
    MNB: Negyedéves fizetési mérleg és külfölddel szembeni állományok
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének május végi helyzetéről
    Jelzáloghitel igénylések
    Használtlakás értékesítések
    június 22
    Tartós és friss munkanélküli-segély kérelmek
    Bloomberg gazdasági várakozások és fogyasztói elégedettség
    Fogyasztói bizalom
    június 23
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, április)
    Feldolgozóipari BMI
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI
    Feldolgozóipari BMI

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?