Tavaly hétszáz olyan cég volt Magyarországon, amelynek az adóköteles reklámbevétele meghaladta az ötszázmillió forintot Az új reklámadó-javaslat alapján csak ezektől a cégektől körülbelül 14,8 milliárdos reklámadó-bevétel folyhat be a költségvetésbe, szemben a jelenlegi kulcsok alapján kalkulált 6,6 milliárddal - írja a Magyar Nemzet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adataira hivatkozva.
A parlamentnek hétfőn benyújtott új kormánytervezet eltörölné a reklámadó jelenlegi sávjait, és egységesen egy kulcsot vezetne be százmilliós reklámbevétel fölött. A jövőben tehát mindenkinek 5,3 százalékos kulccsal kellene adóznia, de akinek nem éri el a százmillió forintot az éves bevétele, annak nem kellene fizetnie.
A Napi.hu számítasai szerint az újratervezés nagy nyertese az RTL-csoport. Az előző, idén januártól 50 százalékra emelt kulcs őket érintette leginkább. A tavalyi 23,7 milliárd forintos bevétele után a csoportot birtokló M-RTL Zrt.-nek 4,5 milliárdot kellett fizetnie, ez mostantól 1,5 milliárdra csökkenhet.
A TV2-t is üzemeltető MTM-SBS Zrt. az eddigi, mintegy kétmilliárd forintos elvonás helyett egymilliárdos adó elé néz. Így amíg korábban ez a két cég fizette be a reklámadó csaknem 70 százalékát, az új javaslat szerint ez az arány 25 százalékra csökkenhet. A Magyar Nemzet értesülése szerint a reklámadót módosító törvényjavaslat újabb tiltakozáshullámot indított el. Információjuk szerint a média és a reklámipar érdekvédelmi szervezetei várhatóan ma közös állásfoglalást adnak ki a tervezetről.