A Magyar Reklámszövetség feltételezi, hogy amennyiben a kormány szándéka a kommunikációs iparágat érintő adó bevezetése lenne, akkor bizonyára egyeztetéseket folytatott volna az érintett szakmai szervezetekkel, így a kommunikációs iparág meghatározó szervezetével, a Magyar Reklámszövetséggel is.
Úgy tűnik, lekerül a napirendről a reklámadó
Korábban megírtuk, hogy Brüsszelben most már mennyiségi és minőségi szempontból is elegendőnek tartják a csomagot, különösen azért, mert a bejelentett kiigazítás nagyobb része a kiadási oldalt érinti. Így lekerülhetnek a napirendről az újabb adóemelések, illetve a reklámadó bevezetése is, amiről tegnap Brüsszelben beszélt a miniszterelnök.
Orbán Viktor miniszterelnök szerdán este Brüsszelben, az európai uniós csúcstalálkozó után tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy készülőben van egy, az adóemelésekre vonatkozó törvény, amely a tranzakciós adót, a bankadót, az energiaadót és egy új reklámadó bevezetését jelentené. További részleteket a miniszterelnök nem közölt.
A Nemzetgazdasági Minisztérium csütörtökön azt jelezte, hogy a módosítási javaslatok tartalmáról kormánydöntést megelőzően nem áll módjában részletesebb információt adni.
Nehéz helyzetben az ágazat
Egy áprilisi szakmai konferencián elhangzottak szerint mintegy 2,9 százalékkal zsugorodott tavaly a hazai reklámköltés, amelynek összege 174 milliárd forint volt a Magyar Reklámszövetség adatai alapján.