A meteorológiai törvény tervezete szerint júliustól a reklámbevételük 0,5 százalékát kellene befizetnie a médiaszolgáltatóknak, az innen befolyt összegből a törvénytervezet által helyzetbe hozott Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) finanszírozását erősítené meg a jogalkotó.
Ha esik, ha fú: időjárás-jelentés nélkül is fizetni kell
"A médiaszolgáltató az éves reklámbevételéből meteorológiai szolgáltatási díjat fizet. A médiaszolgáltatások meteorológiai szolgáltatási díja a médiaszolgáltató éves reklámbevételének 0,5 %-a" - fogalmaz a tervezet, mely nem tekinthető egyelőre a kormány álláspontjának, ezt egyelőre a kabinet nem is tárgyalta még. Figyelemreméltó ugyanakkor, hogy a tervezetet a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) készítette, és ezen keresztül újabb különadót vezetne be a megszorításokat eddig és ezután is elvető kormányzat. A különadó tulajdonképpen a társasági adó megemeléseként is értékelhető, hiszen attól függetlenül be kell fizetnie a szolgáltatóknak, hogy meteorológiai szolgáltatást végeznek-e vagy sem.
Van kiskapu
Ha a médiaszolgáltató a fizetési kötelezettségét határidőre nem teljesíti, a médiaszolgáltató előző üzleti évi nettó árbevétele 0,8 százaléka minősül adók módjára behajtandó köztartozásnak - szól a szigorú tervezet.
A 0,5 százalékos adó nagy terhet róna a szolgáltatókra - nagyon valószínű, hogy ezek után a legtöbb médiacég külön cégbe szervezné ki a reklámbevételeit. Erre amúgy korábban már volt példa, épp az állami tenderen frekvenciát nyert televíziók és főleg rádiók csökkentették így a reklámbevételhez kötött díjrészletüket - szankciók nélkül.