Az év elején hatályba lépett törvénymódosítás szerint már nincs szükség digitális aláírásra az elektronikusan érkező számlák hitelességéhez. A jogszabályok alapján viszont az ilyen számlát befogadóktól továbbra is elvárható annak egyértelmű bizonyítása, hogy az így érkező számla a kiállítás óta semmilyen változáson nem esett át, és valóban a kiállítójától származik - emlékeztet a Billzone.eu elektronikus számlázási szolgáltatás üzemeltetője, az N-Ware Kft.
A cég szerint gyorsan elterjedtek a sima pdf formátumban átküldött számlák. A szakmai fórumokon azonban továbbra is erős a megosztottság, hogy a számlák befogadása esetén elégséges-e az általános archiválási gyakorlat.
Egy elektronikus számla esetében annak elektronikus formája az eredeti példány, azt kell tárolni - írja közleményében az N-Ware. A cég érvelése szerint ha ez igaz, és minden e-számlára vonatkozik, akkor azok a kiállítók, akik pdf-et küldenek, minden felelősséget átterhelnek a befogadóra. A befogadó ugyanis kénytelen saját maga elektronikusan aláírni és időpecsételni a dokumentumokat ahhoz, hogy megváltoztathatatlan módon őrizze meg azokat. Sőt, valójában a kiállító is kénytelen ezt megtenni - hangsúlyozza az N-Ware.
Az adóhatósághoz fordulnak
A Billzone.eu a törvényi könnyítés ellenére mindezek miatt most is digitális aláírással és időpecséttel látja el azokat a számlákat, amelyeket az elektronikus számlázási szolgáltatásukat igénybe vevő ügyfeleik kiállítanak a saját tranzakcióik során.
Az N-Ware szerint sok a bizonytalanság a mindennapi használat során, ezért fordultak a NAV-hoz, hogy adjon ki egyértelmű állásfoglalást a digitális aláírás kötelezőségének feloldása után kialakult helyzet értelmezésére - idézi a közlemény Piya Csabát, a társaság ügyvezetőjét.