3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár a reklámadó körüli bizonytalanságokat részben eloszlatták a hatósági állásfoglalások, a törvény alkalmazása okozhat még kellemetlen meglepetéseket. Olyan cégeknél is adókötelezettség keletkezhet, amelyekről nem is gondolnák, hogy a reklámadó alanyaivá válhatnak - írja friss összeállításában a Ryan adótanácsadó cég.

A reklámadóról szóló törvény elsődleges célja a reklám közzététele során keletkezett bevétel megadóztatása volt.  Mint minden újonnan bevezetett adónemet, a reklámadót is számos jogértelmezési bizonytalanság kísérte az elmúlt időszakban, amelyek a hatósági állásfoglalásoknak köszönhetően lassan kezdenek eloszlani. Alaposabban megvizsgálva a szabályokat azonban fennáll a veszélye annak, hogy olyan cégek is a reklámadó alanyává válhatnak, amelyek üzletszerűen nem foglalkoznak reklámok közzétételével – hívta fel a figyelmet Békés Balázs, a Ryan amerikai adótanácsadó cég régiós vezetője.

Nem csak tévék, rádiók fizetnek

Egyrészt ugyanis adóköteles a reklám közzététele – ide értve a saját célú reklámot is – a törvényben meghatározott felületeken (a médiaszolgáltatásban, sajtótermékben, különböző reklámhordozókon, valamint az interneten). Másrészt bizonyos esetekben a reklám közzétételének megrendelése is megteremti az adókötelezettséget, amennyiben a reklám közzétevője elmulasztja a törvényben meghatározott nyilatkozatot megtenni a megrendelője felé.

A reklámadó rendelkezései pedig nem csak a kereskedelmi televíziók, újságok, internetes hírportálok reklámbevételeinek megadóztatására terjednek ki, hanem adott esetben nagykereskedelmi tevékenységet végző vállalkozásokat (legyenek akár márkaképviseletek vagy multi-brand forgalmazók), nagyáruházakat, áruházláncokat, vagy akár bevásárlóközpontokat is érinthetnek. Amennyiben ezek a cégek a beszállítóikkal vagy bérlőikkel kötött megállapodásaik alapján ún. „marketing-hozzájárulásként” kapnak ellenértéket (magyarán a termék gyártója fizet a forgalmazónak, hogy az akciós újságban megjelenjen a terméke), akkor ezen bevételük szintén reklámadó alapot képezhet.

Ki hinné, hogy ennyi bonyodalom lehet egy akciós újságból?

A reklámadóval kapcsolatos adókötelezettség vizsgálatakor tehát különös figyelemmel kell lenni az ilyen típusú bevételekre is, hiszen például ha egy hipermarket lánc reklámújságot tesz közzé az akciós termékeiről, amiért cserébe a beszállítóitól marketing hozzájárulásként ellenértéket is kap, akkor két jogcímen is képződhet a reklámadó alapja. Egyrészt az újság elkészítésének költségei saját célú reklámként, míg a beszállítótól a reklámújságban való megjelenés fejében kapott összeg reklám közzétevőként növelheti a hipermarket reklámadó alapját – mondta el Békés Balázs.

A helyzetet bonyolíthatja az is, hogy a marketing hozzájárulás kifizetője is, mint reklám megrendelője adókötelezetté válhat, ha nem kap az áruháztól megfelelő nyilatkozatot. Hasonló példák más típusú cégeknél, például a nagykereskedelmi vállalkozásoknál vagy bevásárlóközpontoknál is előfordulhatnak, amelyek szintén kaphatnak hasonló jogcímen bevételeket.

Nekem is kell fizetnem?

Korábbi összeállításunkban megtalálja azt a 4 kérdést, amelynek megválaszolásával mindenki eldöntheti, kell-e fizetnie vagy bevallást benyújtania >>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Adó Vannak esetek, amikor a munkaadónak kell biztosítania a védőfelszerelést
Privátbankár.hu | 2020. március 29. 12:30
A szemétszállítók, illetve a szennyvízkezeléssel foglalkozók biztonságáról a foglalkoztatónak kell gondoskodnia.
Adó Trükközött a jelentésekkel egy betegszállító cég
Privátbankár.hu | 2015. május 13. 11:58
Hatvanmillió forint értékű egészségpénztári támogatást vett fel jogosulatlanul egy Szabolcs megyei betegszállító vállalat.
Adó Vizsgálódott a NAV – sok szabálysértés a külföldiek éttermeiben
Privátbankár.hu | 2015. május 13. 11:08
A Dél-Alföldön ellenőrzött, külföldiek által üzemeltetett szegedi éttermek több mint kétharmadánál találtak szabálytalanságokat az adóellenőrök.
Adó Késésben vagy az adóbevallással? Van egy jó hírünk!
Privátbankár.hu | 2015. május 13. 08:42
A NAV négy legnagyobb fővárosi ügyfélszolgálata a május 20-áig hátralévő valamennyi munkanapon hosszabb nyitva tartással várja a bevallókat.
Adó Óriási adócsökkentési pakkot kapunk
Privátbankár.hu | 2015. május 13. 07:57
Összességében 220 milliárdos köztehercsökkentést indítványoz a kormány a jövő évi adócsomagban – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára.
Adó Túlzottan is félünk az áfacsalástól
Privátbankár.hu | 2015. május 12. 15:08
Évente közel 200 milliárd euró áfától, az összes lehetséges áfabevétel közel hatodától esnek el az uniós tagállamok az áfacsalások miatt.
Adó Ha a disznóknál bejön, másutt is csökkenhet az áfa?
Privátbankár.hu | 2015. május 11. 18:23
Nemcsak a sertéságazatnak, de az agráriumnak és az egész gazdaságnak kedvezőbb lenne az alacsonyabb áfakulcs - ezt akarja bizonyítani az 5 százalékos áfa bevezetését követően a Terméktanács.
Adó Így enyhítené a reklámadót a szakmai szervezet
Privátbankár.hu | 2015. május 11. 11:55
Megszüntetné a saját célú reklám adóztatását az Országos Kereskedelmi Szövetség. Az ötszázalékos kulccsal képtelenek tervezni a kkv-k.
Adó Tényleg olcsóbb lett a hús? Komoly ellenőrzés vár a kereskedőkre
Privátbankár.hu | 2015. május 11. 08:41
Jövőre 27-ről 5 százalékra csökken a sertéshús áfája, az NGM is ellenőrizni fogja, hogy a kereskedők nem nyelik-e le.
Adó Matekozzon velünk: hányan tudnak felöltözni ennyi hamisítványból? - képek
Privátbankár.hu | 2015. május 9. 10:02
Szép nagy fogása volt a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, mintegy 230 millió forintnyi gagyi utánzatot találtak egy ganz-telepi raktárban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG