Az Egyesült Királyság legnagyobb kiskereskedője nyomást gyakorol a beszállítókra, hogy igazodjanak ahhoz a vállaláshoz, hogy 2025-re a lánc eladásainak 65 százaléka "egészséges" lesz.
A Tesco már ígéretet tett arra, hogy a következő két évben 100 milliárd kalóriát távolít el saját márkás termékeiből, de most azt szeretné, ha több beszállítója is hasonló kötelezettséget vállalna.
A Tesco szóvivője elmondta, hogy a kínálat felülvizsgálatával ösztönözni akarják a beszállítókat az innovációra, az élelmiszerek egészségesebbé tételére, valamint a cég környezetvédelmi céljainak elérésére.
"A felülvizsgálattal kapcsolatos közös célkitűzéseink között szerepel, hogy továbbra is könnyű elérhetőséget és kiemelkedő minőséget biztosítsunk, ugyanakkor továbbra is az értékre, az egészségre és a fenntarthatóságra összpontosítunk" - mondta a szóvivő a Grocery Gazette szerint.
David Sables, a Sentinel Management Consultants https://www.sentinelmc.com/ kereskedelmi tanácsadó alapítója szerint "a Tesco már korábban is fontolgatta az irányváltást, de úgy vélem, hogy most azt tervezik, hogy ezt kulcsfontosságú eszközként használják fel az árak leszorítására.
Legutóbb a Tesco azt követelte a beszállítóitól, hogy adják tovább a költségmegtakarításokat, mivel a versenytársaknál gyorsabban igyekszik csökkenteni az árakat a vásárlók számára.