Verseny a nagyokkal
Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója szerint az uniós és a magyar agrárpolitika is folyamatosan próbálja segíteni a termelői összefogásokat azért, hogy a feldolgozókkal vagy a nagykereskedőkkel folytatott tárgyaláson erősebb alkupozícióba kerüljenek.
Elképesztően olcsó a sajt Olyan áron kínálják a trappistát a hipermarketek, amit utoljára 6 éve láttunk. 900 forint alatt eddig legfeljebb pizzafeltétnek csúfolt sajtutánzatot kaptunk, most sajátmárkás trappistát kínálnak a hiperek. Részletek >>>> |
Hozzátette, az EU legnagyobb tejfeldolgozó üzemei - amelyek 10-15-ször több tejet dolgoznak fel mint a teljes magyar tejtermelés - termelői tulajdonban vannak. A magyar tejfeldolgozók olcsón és hatékonyan termeljenek, beruházási támogatásokhoz jussanak, és fel tudják venni a versenyt az uniós feldolgozókkal. Az is fontos az igazgató szerint, hogy ha kijutnak a piacra, akkor ne találkozzanak olyan olcsó importtermékekkel, amelyek nem tisztességes úton kerültek be a magyar piacra.
És az olcsó szlovákkal
Harcz Zoltán közölte: egy szlovákiai tejfeldolgozó terméke, mire Magyarországra kerül, közel 50 forinttal olcsóbb lesz, mint a saját hazai piacán, mert itt nem fizetik meg utána az áfát. A tej 18 százalékos áfakulcsa arra sarkall egyes nagykereskedőket, hogy ne fizessenek adót, vagy szabálytalanul visszaigényeljék az áfát. Ezzel máris 50 forinttal lehet csökkenteni az árat.
A magyar átlagfogyasztó pedig bármennyire is szeretne magyar terméket venni, vélhetően az olcsóbb tejet választja - mondta.