A Barclays legfrissebb felmérése szerint a fogyasztók kétharmada szembesült azzal a Magyarországon is előszeretettel alkalmazott gyakorlattal, hogy egyes élelmiszergyártók csökkentették a termékek méretét, miközben az árak változatlanok maradtak vagy emelkedtek. Ennek következtében a vásárlók 20 százaléka áttért a nagy kiszerelések vásárlására, és nem veszi tovább a kicsinyített termékeket - írja a Grocery Gazette. Az elmúlt két hétben számos népszerű márkás termék méretét csökkentették, köztük a Hellmann's majonézes üvegekét, amelyeket a Tescóban 800 grammosról 600 grammosra karcsúsítottak.
Az Arla Foods vajmárkája, a Lurpak nemrégiben 20 százalékkal csökkentette a vajtömbök méretét, így a 250 grammos kiszereléseket 200 grammra csökkentette a sózott, sótlan és light tömbváltozatokban.
Sokan kénytelenek lemondani az olyan költésekről, mint a ruházati cikkek beszerzése vagy a vendéglátóipari szolgáltatások igénybevétele, hogy ellensúlyozzák az emelkedő élelmiszerárakat, ami leginkább a ruházati cikkeket és az éttermeket érinti.
A Barclays megállapította, hogy májusban a fogyasztói kártyás költések éves szinten 3,6 százalékkal nőttek, ami kevesebb mint fele a legutóbbi 8,7 százalékos inflációnak.
"A fogyasztók továbbra is nagy figyelmet fordítanak a mindennapi költéseikre, és egyre nagyobb aggodalmakat látunk a heti bevásárlások zsugorodása miatt" - mondta Esme Harwood, a Barclays igazgatója.