A felmérésben résztvevők több mint 68%-ával már történt káresemény, melyek közül a leggyakoribb az üvegtörés, a viharkárok és a csőtörés volt. Mindössze az ügyfelek 23,1%-a nyilatkozott úgy, hogy eddig még nem érte semmilyen kár.
A felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek 34,8%-a a betöréses-lopásoktól fél a legjobban, a tűzeseteket a válaszadók 22,8%-a, az időjárással összefüggő károkat pedig 21% tartja a legsúlyosabb káresetnek. Mindössze az ügyfelek 12,5%-a mondta azt, hogy egyáltalán nem fél az ilyen jellegű káreseményektől. A két diagramot összehasonlítva látható, hogy a betörés és a tűzeset - melyektől leginkább tartunk - a többi káresethez képest sokkal kisebb arányban fordul elő.
Eltérő eredmény született, amikor a biztosító az egyes kártípusokra külön rákérdezve arra kereste a választ, mennyire tartják valószínűnek azok bekövetkeztét az ügyfelek. A felmérésben résztvevők jellemzően két kártípusra számítanak: 62,8% gondolja úgy, hogy csőtörés történik, illetve 60% mondta, hogy elképzelhetőnek tartja, hogy rossz idő lehet a nyaralása alatt. A felmérés eredményeit figyelembe véve a Generali megújított biztosítási csomagokkal várja ügyfeleit.
A Generali Biztosítóhoz az elmúlt évben összesen csaknem 200 ezer lakásbiztosításhoz kapcsolódó kárbejelentés érkezett, melynek értéke megközelítette a 10 milliárd forintot. A legnagyobb kártérítést a biztosító csőtörés kapcsán fizette ki, ennek összege elérte a 3,5 milliárd forintot, e kártípus miatt érkezett a legtöbb, mintegy 70 ezer kárbejelentés. A második helyen az elemi károk állnak közel 42 ezer bejelentéssel, ezekre a károkra a Generali több mint 3 milliárd forintot fizetett ki 2011-ben.
A Generali megújult Házőrző otthon- és életmód-biztosítás szolgáltatási csomagot kínál, amely lehetővé teszi az élethelyzetünknek megfelelő további szolgáltatások kiválasztását, tetszés szerint kombinálva az egyes kártípusokat. az újonnan kötött lakásbiztosításokhoz például ingyenesen igényelhető időjárás-biztosítás, mely alapján a biztosító 100 ezer forintos visszatérítést fizet az ügyfeleknek, ha az előrejelzéshez képest rosszabb az idő a belföldi nyaralásuk során.