Az első hét tapasztalatai alapján jól látható, hogy a Generali egyéb biztosítással rendelkező ügyfelei tömegesen kötik meg kötelező biztosításukat is a társaságnál. A kötelező.hu adatai szerint pedig eddig a cég korábbi „kötelezős” ügyfeleinek csaknem harmada kötötte meg ismét a Generalinál a kiegészítő biztosításokkal bővített szerződését. Érthető az autósok biztosítóváltási kedvének csökkenése, hiszen amikor az éves kötelező már olcsóbb, mint egy tank benzin ára, akkor 1-2 ezer forint különbség mellett már nem az ár az elsődleges szempont. Az ügyfelek a szolgáltatás kiegészítő elemeit is mérlegelik, és a döntésükben egyre nagyobb szerepet játszhatnak a kényelmi szempontok is. A Független Magyarországi Alkuszok Szövetsége (FBAMSZ) is kisebb átkötési hajlandóságról számol be, mint ahogy azt a korábbi várakozások mutatták.
Annak ellenére, hogy a Generali - a dráguló üzemanyag és így csökkenő káresetek miatt - maga is átlagosan 25 %-kal tudta csökkenteni a 2012-es kötelező díjait (átlagdíja most 15 ezer Ft), a biztosító legfontosabb célja továbbra is az, hogy a rövidtávú piacnyerés helyett hosszú távú kapcsolatot építsen az ügyfeleivel. Nem kötelező csak a kötelezőben gondolkodni! Ezért az idei kampányban a Generali együttkötési kedvezmény-rendszerének köszönhetően kötelező díjából jelentős engedményt ad a többszerződéses ügyfeleknek. A biztosító célja, hogy a nála egyéb biztosítással rendelkező ügyfelei itt kössék meg kötelezőjüket is. Egy lakásbiztosítással rendelkező vagy szerződését itt megkötő Generali-ügyfél például az alapdíjnál akár 40%-kal olcsóbban kötheti most meg kötelezőjét. Az autósoknak a kötelező-váltás időszaka alkalmat nyújt arra is, hogy egyúttal átgondolják egyéb – lakás, élet, casco – biztosításaikat is. Úgy tűnik, ezt meg is teszik: a kampány első hetében a Generalinál minden harmadik kötelező kötésre jutott egy új casco vagy lakásbiztosítási szerződés is.
A Generali vezérigazgató-helyettese, Ilics László szerint a biztosító fő versenyelőnye a kiterjedt szakértő tanácsadói hálózatában és felkészült alkusz partnereivel kiépített stabil partnerkapcsolataiban mutatkozik meg. „Meggyőződésem, hogy a biztosítás az internet korában is bizalmi kérdés marad, ezért a mi szakmánkban a hozzáértő tanácsadó szerepe kulcsfontosságú. A mostani kampányban is építünk arra, hogy hazánkban a Generali rendelkezik a legerősebb tanácsadói hálózattal. Célunk a rövidtávú piacnyerés helyett az, hogy hosszú távú kapcsolatot építsünk ügyfeleinkkel, bizalmuk ne csak egyszeri alkalomra szóljon és ne csak a kötelezőig terjedjen. Ha valaki a biztosítást személyes tanácsadó segítségével köti, az egy jóval megfontoltabb, ár-érték alapú döntést tesz lehetővé, ez ráadásul egy fontos kényelmi szolgáltatás is az ügyfél számára.” – mondta Ilics László.
(x)