Egyelőre nem tudni, országszerte hányan mondták, illetve mondják még fel kötelező biztosításukat, és kötik újra szerződésüket, az ugyanakkor bizonyos, hogy az idei kampánnyal csak az átszerződő autósok járnak jól, míg a biztosítók a drasztikus, csaknem 40 százalékos díjcsökkenés miatt jelentős bevételtől esnek el jövőre.
A netrisk.hu statisztikája szerint a legtöbb új ügyfelet a K&H szerzi, minden negyedik autós ezt a biztosítót választotta. Az Allianz a második, húsz százalék feletti részesedéssel. Az Astra Biztosító, bár a legolcsóbbnak bizonyult, árelőnyét csak korlátozottan használhatta ki - csak minden tizedik autós kötötte meg itt új kötelezőjét. Ahogy tehát tavaly, az autósok az idén sem csak az árra figyeltek:,az ismertebb társaság okat sokan akkor is előnyben részesítik a kevésbé ismert vagy rosszabb hírű társaságokkal szemben, ha ezért pár ezer forinttal magasabb kötelező biztosítási díjat kell fizetniük.
A közlemény szerint a biztosításközvetítésben egyelőre csak sejthető, hogy folytatódott az internet előretörése. A napokban megjelent Biztosítási Almanach összesítése szerint 2009-ben a netrisk.hu lett Magyarország legnagyobb biztosítási alkusza mind az árbevétel, mind az ügyfélszám alapján. A társaság kilenc helyet ugrott előre az egy évvel korábbi rangsorhoz képest.
Privátbankár