Okostelefonok, laptopok és játékkonzolok: ezek az elmúlt évek leggyakrabban kért karácsonyi ajándékai, azonban egy rossz mozdulat könnyen az eszköz külső rongálódásához vezethet. A Generali Biztosító felmérése szerint a megkérdezettek 57 százaléka szembesült olyan meghibásodással, aminek a javítását a gyári garancia már nem fedezte. Ebbe tartoznak a fizikai sérülések, amelyekre ugyanakkor speciális kiegészítő biztosítás köthető. A Generalinak válaszolók 40 százaléka, ezen belül is a 18-29 évesek fele gondoskodna ilyen módon kedvenc eszközeiről.
A válaszadók több mint 80 százalékának van 3 évesnél nem idősebb mobiltelefonja, közel felének 5 évesnél nem idősebb laptopja, esetleg LCD, LED vagy plazma televíziója, 40 százalékának asztali számítógépe, 25 százalékának táblagépe, és 10 százalékának pedig házimozi rendszere is. Ráadásul ezen készülékeket aktívan használjuk is: mobilunkkal egy nap megközelítőleg 200 percet foglalkozunk, televíziót pedig egy hónapban megközelítőleg 153 órán (több mint 6 napon) keresztül nézünk.
Ilyen használat okán nagyobb a veszélye a meghibásodásnak: a felmérés szerint a megkérdezettek 57 százalékának legalább egy elektronikai terméke meghibásodott, közülük nem garanciális problémával elsősorban a notebook tulajdonosok szembesültek (17 százalék), ezeket az eszközöket pedig az asztali számítógépek és mobiltelefonok (16-16 százalék) követték.
Ennek ellenére a termék nem igazán népszerű: bár a Generali Házőrző lakásbiztosítása mellé kínálja Smart kiegészítő biztosítását, amely külső rongálódás esetén is fedezi a kárt, a tapasztalatok azt mutatják, hogy eszközeink biztosításáról leginkább akkor gondolkodunk, ha vásárláskor, az üzletben ajánlják fel a termékhez a biztosítást. Bár az elfogadási arány itt sem egetverő.