Az egyéni és csoportos életbiztosítások terén az osztrák a Vienna Insurance Group (VIG) hazai zászlóshajójává akar válni a Vienna Life Biztosító Zrt. (VLB), amely októbertől szolgáltat ezen a néven , miután tavaly év végén bejelentették, hogy az osztrák cég megvásárolja az AXA magyarországi biztosítóját.
Az anyacég, a Vienna Insurance Group (VIG) díjbevételének több mint fele a kelet-közép-európai régióból származik. Az első félévben 5 milliárd euró díjbevételt ért el, ez 3,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az adózás előtti eredménye 290,9 millió euró volt, ez 41,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félévit – ugyanakkor a régiós profit-bővülés csak 12 százalékos volt – mondta Peter Höfinger, a VIG igazgatósági tagja. Ennek ellenére a piaci bevételek a régióban jelentősebben nőhetnek a szakember szerint. |
Az első félévet 5,8 milliárd forint díjbevétellel zárta a Vienna Life Biztosító, a teljes évre 12,9 milliárd forinttal kalkulálnak - mondta Vadas-Földvári Anett az „új” biztosító vezérigazgatója. Miután az új szerzemény életbiztosítási díjbevételének 80 százaléka folyamatos díjas biztosításokból származik, ez nagyban javítja a csoport teljesítményét, így a három tagú magyarországi VIG-csoportnál (Union, Erste, VLB) 60 százalékos lett a folyamatos díjbevételű biztosítások aránya, amely meghaladja az 50 százalék körüli piaci átlagot – hívta fel a figyelmet Lehel Gábor, az Union vezérigazgatója, a magyarországi VIG-érdekeltségek igazgatósági elnöke. A cél az, hogy a 3 biztosító együttes díjbevétele dinamikusan növekedjen és a VIG-csoport a díjbevétel alapján a top 3 életbiztosító közé kerüljön a jelenlegi 7-8 helyről, amelyhez 7,5 százalék körüli piaci részarány tartozik.
A VLB-re már csak azért is érdemes új üzletpolitikát alapozni, mivel a cég átlagos életbiztosítási díjbevétele 300 ezer forint, amely magasabb, mint a hazai átlag, lényegében az európai átlag-díjszinttel egyezik meg - mondta Vadas-Földvári Anett, a VLB vezérigazgatója.
Növelheti az anyacéghez hasonlóan Magyarországon is a multibrand terjeszkedést megvalósító társaság lehetőségeit, hogy a VLB megvásárlásával a a biztosítói csoport megszerezte a Money & More többes ügynök cég többségi részvénycsomagját s így közel 700 fős saját értékesítési hálózattal is bír. Az értékesítési csatornák további diverzifikálását hozza az is, hogy a biztosító stratégiai együttműködést kötött a korábban szintén AXA-érdekeltség Prémium Egészségpénztárral.