A magyar lakosság többsége legfeljebb évente egyszer, a nyári szabadsága idején engedheti meg magának, hogy külföldön pihenjen. Azonban bármilyen körültekintő is a tervezés, a kedvező időjárást lehetetlen előre garantálni. Főként a tengerpartra tervezett nyaralást teheti alaposan tönkre a váratlanul rosszra forduló időjárás.
A magyar biztosítási piacon újdonságként az úgy nevezett Jóidő-biztosítás, amely bármilyen földközi-tengeri utazásnál kártérítés fizetésével kompenzálja a csalódott utazót. Ezzel egyben hozzájárul egy újabb nyaralás anyagi alapjainak megteremtéséhez is. A hazai piacon újdonságnak számító önálló Jóidő-biztosítás bármely biztosító utasbiztosítása mellé köthető kiegészítésként, de jelenleg ez a szolgáltatás csak a Netrisk.hu oldalán érhető el.
Belföldi utazásra hasonló biztosítást kínál a Generali, amennyiben június 1. és augusztus 20. között egy előre bejelentett egy- vagy kéthetes időszakban a gondtalan nyaralást az időjárás nem teszi lehetővé – a csapadék és az átlagnál hűvösebb időjárás miatt –, a Generali 100 ezer forintnyi biztosítási összeggel kárpótolja lakásbiztosítással rendelkező ügyfeleit.
Akkor fizet a biztosító, ha eleget esik az eső
A kockázatviselés az adott utasbiztosításéval egyező időtartamú, tehát már akár a kötést követő napon megkezdődhet. A kompenzáció fizetésének feltétele, hogy a – minimum négy, maximum 21 napos – nyaralás időtartama alatt több egymást követő napon napi egy centiméternél több csapadék hulljon. Négynapos nyaralás esetében 2 nap, tíznaposnál 4, míg 15 napos nyaralásnál 7 egymást követő napon kell teljesülnie a fenti feltételnek – a számításba az utazás napja is beleérhető.
Napi 25 euró
A Jóidő-biztosítás díja az utazás hosszától függetlenül 990 forint. A biztosító a feltételek szerint az utazást követően minden esős nap után 25 eurónak megfelelő (de maximum 200 eurónyi) összeget fizet szerződésenként, ami négynapos rossz idő esetén egy négytagú család számára közel 120 ezer forint kompenzációt jelenthet – mutat be egy életszerű példát Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója.
Fontos, hogy az ügyfelek a kárigényüket legkésőbb az utazás befejezésétől számított hét napon belül megtegyék, lehetővé téve a meteorológiai körülmények pontos utólagos azonosítását.