A közel 15 ezer ügyfélszavazat alapján alakult ki az „Év Biztosítója” kárrendezési kategóriában az Aegon, míg szolgáltatási kategóriában a K&H Biztosító bizonyult a legjobbnak. A harmadik kiírás érdekessége, hogy a szolgáltatási kategóriában a K&H Biztosító duplázott: a tavalyi év után idén is megnyerte a versenyt, megelőzve az Allianz és az Uniqa biztosítókat, míg a kárrendezési kategóriában az Aegon Magyarország lett az első, mögötte a tavalyi győztes Signal, illetve a Generali végzett.
Összességében jobb a fogyasztók véleménye
Szavazási kérdésekA díjat szavazataikkal maguk az ügyfelek ítélik oda a biztosítóknak, márpedig így valós ügyféltapasztalatok alapján alakul ki a sorrend. (Persze azért vannak gondok, hiszen biztosítónként eltérő az ügyfélszám, nincs kezelve a többes szavazás stb.) |
Az idei értékelés szerint az ügyfeleknek jobb véleményük van a biztosítókról, mint a tavalyi mintavételkor volt: akkor a szolgáltatási szintre 7,9, a kárrendezésre 7,7 pontot adtak. A mostani felmérésben a biztosítók átlagos szolgálati szintje 8,2 pontos lett, a kárrendezésre 8 pontos átlag alakult ki.
A díjat alapító Biztosítás.hu online alkuszcég a megyei listákat is közzétette. Ezek szerint a legelégedettebb ügyfelek Békés megyében vannak - mindkét versenyben a legmagasabb értéket kapták itt a biztosítók, míg a legrosszabbul Tolna megye szerepelt - a szolgáltatási színvonalban az utolsó, a kárrendezésben hátulról a harmadik megye volt. Az országos átlagnál mindkét listán Tolna mellett csak Pest, Győr-Moson-Sopron megye, valamint a főváros nem tudta elérni.