Az 1996-ban átadott 494 méter hosszú, 6280 tonnás hídszerkezetet a hétvégi statikus és dinamikus próbaterhelés alatt mintegy ezer tonnával terhelték meg, a szakemberek egyebek mellett a híd állagát, a főtartóknál keletkező feszültséget vizsgálták. A tesztben két Combino villamos és húsz tehergépkocsi vett részt.
![]() |
Képek forrása: BKK Facebook oldala |
A teszt alapján jegyzőkönyvet készítenek, amely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság dönt arról, hogy megindulhat-e a forgalom. Pozitív döntés esetén megkezdődhet a villamosvezetők képzése és vizsgáztatása és legkésőbb kora tavasszal megindulhat az utasforgalom az 1-es villamos új szakaszán.

Hogy néznek ki az új villamosok? Így!
Nemrég elkészült az első, hamarosan Budapestre érkező CAF villamos a spanyolországi gyárban. Zaragozában és Beasainban, Baszkföldön gyártják a megrendelt 47 szerelvényből álló flottát. Az első jármű várhatóan márciusban érkezik Budapestre.
