Immáron harmadik alkalommal hirdeti meg a biztositas.hu online alkuszcég az Év Biztosítója Díjat. Az ügyfelek szavazatai alapján kiadásra kerülő közhasznú díj célja, hogy az ügyfelek valós tapasztalataik alapján értékeljék biztosítóikat. Az Origo, a Startlap, valamint a Superbrands Magyarország által támogatott, október 20-án záruló idei szavazáson az előző évekhez hasonlóan 1-től 10-ig értékelhetik az ügyfelek biztosítóikat. A szavazók idén is Szolgáltatás és Kárrendezés kategóriákban mondhatják el véleményüket.
Az „Év Biztosítója” az egyetlen olyan díj, ahol a biztosítókról nem választott zsűri vagy nagyvállalat, hanem az interneten keresztül szavazó, valós tapasztalattal bíró ügyfelek és károsultak mondhatják el véleményüket. Ami a szavazást kissé kérdésessé teszi, hogy a tapasztalatok alapján megejtett szavazás nem differenciál - eképpen egy 10 ezer forintos lakáskár kapcsán keletkezett kellemetlen tapasztalat lehúzhatja egy többmilliós életbiztosítási szolgáltatás kártérítés flottsága okán érzett elégedettséget. Ugyancsak kérdéses, hogy hány szavazattól számít reprezentatívnak a szavazás.
Az idei szavazás legfontosabb kérdése, hogy a biztosítótársaságok meg tudják-e tartani a tavaly elért, kiemelkedően magas - közel 80 százalékos -, átlagos ügyfél elégedettségi értéket. A szavazás nyomán - amelyet egy hónapig bárki megejthet a www.evbiztositoja.hu oldalon - egy hónap múlva kiderül.