Miközben a híradások szinte egyöntetűen a kötelezős átlagdíjak csökkenéséről tudósítanak, 50-70 ezer autósnak biztosan kedvezőtlenebb lesz a jövő évi díja. Ők azok a - főként - fővárosban lakó autósok, akik a kedvezőbb vidéki tarifa reményében vidéken élő családtagjaikat adták meg a jármű tulajdonosának, miközben ők voltak az üzembentartók. Mivel idén már csak az üzembentartó köthet kötelezőt, az új szerződés már csak az ő nevükre szólhat – eleve magasabb díjkategóriában, ráadásul csupán A0-ás bónuszfokozattal - áll a kotelezo.hu közleményében. Ezek a szerződők az olcsóbb kötelező reményében megtehetik ugyan, hogy vidéki rokonukat teszik meg üzembentartónak is, ebben az esetben azonban az ingyenes fővárosi parkolásnak mondhat búcsút.
"A legjobb ilyen esetben még mindig az, ha az autós fenntartja korábbi kötelezős szerződését, erre az esetre ugyanis az új szabályozás nem terjed ki" – javasolja Lantos Lóránt, a kotelezo.hu szakembere. "Ám ha így dönt, akkor is biztosan kimarad az idei, 25-30 százalékot is elérő általános díjcsökkenés kedvező hatásaiból."
Lerohanták a biztosítókat a suzukisok
Mintha valami kuriózumot árulnának potom pénzért, úgy megrohanták a biztosítási alkuszokat az ügyfelek már a kötelező kampány első napjaiban – olvasható a CLB.hu biztosítási szokásokat vizsgáló közleményében. A biztosítási alkusz szerint további érdekesség az is, hogy a legkorábban biztosítást kötők többnyire "suzukisok". A "Mi autónk" tulajdonosai mintegy hatszor annyian látogatták a biztosítási portált, mint más gépjárművek tulajdonosai.
Minden eddiginél többen váltottak biztosítót, legalábbis a CLB független biztosítási alkusz cégnél, ahol már ötször annyian szerződtek át másik biztosítóhoz, mint tavaly ilyenkor – nyilatkozta Németh Péter, a CLB kommunikációs vezetője. Az első két nap adatai azt mutatták, hogy a biztosítót váltók 75 százaléka három cég ajánlata közül választott: az Allianz, Astra, K&H közel egyenlő arányban osztozott az új kötéseken, 25 százalék pedig 11 másik cég ajánlatát választotta.
A CLB szerint az Astra, mint új szereplője a biztosítási piacnak, igen kedvező ajánlattal igekszik tarolni, az Allianz a 100 százalékos elektronikus kommunikációra, bankkártyás és inkasszós díjfizetésű e-GFB termékével ér el sikereket, a K&H-t pedig a banki világból jól csengő neve is segíti. Az MKB úgy tűnik megunta, hogy évek óta csak szemlélője a versenynek, az első két napon a váltók csaknem 7 százaléka választotta őket. Ez többek között annak is köszönhető, hogy elsősorban az alkuszokra támaszkodik, alkuszi csatornákon kedvezőbb díjat hirdetett. Viszont a tavalyi nagy nyertes, az UNIQA és az Aegon nem tudja megismételni a sikert, csak kevés kategóriában adnak nyerő díjat. Mindez nem véletlen, régi tendencia, hogy azok a biztosítók, amelyek az előző évben "túlnyerték" magukat, a következő évben korrigálnak.
Privátbankár