Félidejéhez érkezett a kötelező biztosítási kampány, az első hét lendülete pedig továbbra is töretlen. A piacvezető Netrisk.hu biztosítási portálon tavaly a teljes kampány során – tehát december végéig - összesen 163 ezren kötöttek új kötelező biztosítást. Ebből a kampány első két hetére 55 ezer szerződés esett.
Az idei kampányban ugyanakkor már az első két hétben 130 ezren váltottak kötelezőt a Netrisk.hu-n, 136 százalékkal többen mint egy éve. Az átszerződők száma így már e hét közepén túlhaladhatja a tavalyi teljes forgalmat, miközben a java még hátra van, hiszen a forgalom jellemzően az utolsó napokban a legerőteljesebb. A Netrisk.hu a modellszámítások alapján több mint 300 ezer szerződéskötésre számít saját portálján a kampány végéig. Ez azt jelentheti, hogy az idén már legalább minden harmadik biztosítást váltó autós a Netrisk.hu szolgáltatását veszi majd igénybe.
A biztosítótársaságok között a Netrisk.hu adatai szerint 11 vitt el eddig értékelhető, fél százalékot meghaladó részesedést az új szerződésekből, míg jelentősebb, tíz százalék körüli részesedése hét biztosítónak van jelenleg: a Genertelnek, a Generalinak, az Aegonnak, a Köbének, az Uniqának, a Posta Biztosítónak és az Allianznak. A legtöbb új szerződést továbbra is ez utóbbi, az Allianz viszi el. Az Allianzot új ügyfeleinek több mint fele (51 százalék) annak ellenére választja ki a Netrisk.hu statisztikája szerint, hogy a díjszámítás során talál más, kedvezőbb díjat kínáló biztosítót. Még magasabb ez az arány a Generalinál (74 százalék) és a Groupamánál (83 százalék), míg több más biztosítótársasághoz szinte kizárólag a legkedvezőbb ár miatt szerződnek.
Tény ugyanakkor az is, hogy a legjobban teljesítő Allianznál a most megszerzett új szerződéseknek csaknem 60 százaléka újrakötés. Vagyis a legtöbb új kötelező biztosítást olyanok kötik, akik eddig is az Allianz ügyfelei voltak, a szerződés megújításával ugyanakkor jelentősen csökkenthették biztosítási díjukat.
A legtöbb biztosítónál lehetőség van a szerződések újrakötésére. Ennek megfelelően a régi-új ügyfelek aránya több társaságnál is jelentős: a Posta új ügyfeleinek 32, a Generalinak 41 százaléka tartozik ebbe a körben. A Groupama Garanciánál ennél is jóval magasabb az arány: csaknem minden nyolcadik új ügyfél a meglévő ügyfélkörből kerül ki.
Ennél olcsóbb már nem lehet a kötelező
Kötelező vihar: megtévesztik az autósokat?
Kgfb: 15 ezer forintot lehet megtakarítani
125 ezren érdeklődtek az AEGONdirekt.hu-n
Kevesebbet fektetünk az életbe - ez biztos
Szabálytalan az önrészes kötelező
Kötelező: milliós lehet a váltóláz
Privátbankár