A célcsoportra reprezentatív internetes kutatás a 20-65 éves, gyakori internet használó, a biztosítás megkötéséről legalább részben önmaga döntő autósok véleményét tükrözi.
2,1 millió kgfb váltás várható
A tavalyi kötelező váltási kampányban a kgfb szerződések 37,5%-át mondták fel az autósok, ez 1.500.000 váltást jelentett. 2009. novemberében 1.000.000 autós új biztosítót választott, 500.000-en pedig addigi biztosítójuknál kötötték újra kötelezőjüket, az addiginál alacsonyabb díjon. A Biztosítók.hu - NRC kutatás szerint idén a kötelező biztosítások szerződőinek 52%-ánál várható, hogy a váltás mellett döntenek, ez 2,1 millió kgfb váltást jelent - nyilatkozta Simon Péter, a Biztosítók.hu Alkusz szakmai vezetője. A Privátbankár.hu által idézett szakemberek becsléseikben eddig nem mentek 1,5 millió fölé.
A változó díjkalkulációs szabályok miatt a valódi biztosító-váltások arányának növekedésére és az újrakötések arányának némi visszaesésére számít a Biztosítók.hu. A kötelezőt váltó autósok 2/3-a biztosítási alkuszhoz fog fordulni a kötelező váltásnál, de ennél is többen, az autósok 75%-a tervezi, hogy az interneten vált biztosítót.
Ki dönt a kötelezőről?
Jó üzlet a biztosítóknak a kötelező |
A megkérdezetteknek csak 18%-a tart ki már legalább 3 éve kötelezője mellett (ugyanannál a biztosítónál, ugyanazzal a gépjárművel), így ezen a piacon lojalitásról gyakorlatilag nem beszélhetünk.
Biztosítók népszerűsége
A kutatás részeként a válaszadókat megkérdezték többek között arról, hogy melyik biztosítónál kötnék meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésüket, ha az összes piaci szereplő forintra pontosan ugyanannyiért kínálná szolgáltatását. Minden válaszadó csak egy biztosítót választhatott a 2011-re kötelező biztosítási díjat hirdető 14 társaság közül. Mivel a Biztosítók.hu és az NRC pontosan 1 éve már készített közös kötelező biztosítási kutatást, az eredményeket össze lehetett hasonlítani a 2009-es számokkal.
Nyertesek
A piacvezető Allianz Hungária Biztosító az elmúlt 1 évben tovább tudta növelni népszerűségét, a tavalyi 36%-hoz képest idén már az autósok 41%-ának az Allianz a legszimpatikusabb kötelezős biztosító. A tavalyi kötelező váltás két nagy nyertese, az Aegon és az Uniqa Biztosító szintén jelentősen tudta növelni népszerűségét. A második legnépszerűbb biztosítóvá 16%-os szimpátia mutatóval az Aegon lépett elő. A dobogó képzeletbeli 3. fokán 3 biztosító osztozik: a minimálisan visszaeső Generali, a fúzió után ismertséget építő Groupama Garancia és a gépjármű piacon dinamikusan növekvő Uniqa.
Vesztesek
A legnagyobb szimpátia-vesztést a Generali Csoport direktbiztosítója, a Genertel könyvelheti el, vélhetően azért is, mert az elmúlt egy évben nem sokat hallatott magáról. A 2009-es, jónak mondható 7%-os népszerűséggel szemben az idei 3%-kal visszaesett a sereghajtók közé. A tavaly októberi kutatásban már az utolsók közt szereplő, akkor felfüggesztett Wabard hiába konszolidálta működését, fejlesztette fel rendszereit és kapta vissza idén áprilisban működési engedélyét, szimpátia mutatója megmaradt a tavalyi szinten.
Privátbankár - Zsiborás Gergő