Németország nyugati és keleti felében a helyszíni beszámolók szerint az autósok nem hittek a szemüknek, amikor számos benzinkút "elfogyott" felirattal fogadta őket. Mindez elsősorban a szuper, továbbá a szuper plusz, valamint az "E10" bioüzemanyag-keverék árusítására vonatkozott.
A húsvét hétfőre példátlanná vált állapotokért az illetékesek elsősorban az óriási húsvéti autóforgalmat, továbbá a szállítási gondokat említették, utalva a többi között arra, hogy ünnepnapokon a hatalmas benzinszállító kamionok nem közlekedhetnek az utakon. Az autósok gondjait és bosszúságait csak növelte, hogy több benzintársaság is a szó szoros értelmében a húsvéti ünnepek "hajnalán" igencsak megemelte a benzin árát.
Autófronton a húsvéti ünnepek alatt sajátos javaslattal hívta fel magára a figyelmet az a zöld politikus is, aki májustól - Németország háború utáni történetében először - a környezetvédelmet zászlajára tűző párt első tartományi miniszterelnöke lesz. Az autóipar fellegvárának számító Baden-Württemberg tartomány kormányfőjelöltje ugyanis úgy nyilatkozott, hogy a németeknek a jövőben kevesebb autóval kellene beérniük. Szavait pontosítva azután azt hangoztatta, hogy a Porschénak, a Daimlernek és a többieknek - hatalomra kerülését követően - nem kell ugyan aggódniuk, de a jövőben olyan kocsikat kell gyártaniuk, amelyek kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.
Baden-Württemberg be akarja bizonyítani, hogy a gazdaság és az ökológia összetartozik, amennyiben nem akarjuk szétrombolni életünk alapjait - hangoztatta Winfried Kretschmann. A leendő tartományi miniszterelnök szolgálati gépkocsiként egy évig még konzervatív elődje nagyfogyasztású Daimlerjét használja majd. Azután azonban mindenképp váltani kíván - tette hozzá.
MTI