Bepanaszolta a biztosítókat a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél (PSZÁF) a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ), mert szerintük szabálytalanul rendezik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) károkat - írja a Népszava a pénteki számában saját értesülésként.
A felügyelet szóvivője, Binder István megerősítette, hogy március közepén a GÉMOSZ benyújtotta kifogásait a PSZÁF-hoz és a felügyelet hamarosan megkezdi az ügyben a vizsgálatot.
Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke szerint nem ritka, hogy a biztosítótársaság totálkárosnak minősíti a sérült járművet. Roncsáron megvásárolják azt, majd az ilyen autók azután „átpapírozva” tovább járják az utakat.
A szövetség elnöke bírálta a biztosítótársaságok gyorsított vagy egyezségi kárrendezését is. Elmondása szerint ugyanis a biztosítótársaságok igyekeznek meggyőzni a vétlen károsult autósokat, hogy így hamarabb pénzhez juthatnak, de arról nem tájékoztatják az ügyfeleket, hogy ez az összeg a javítás nettó költségének csak 30-50 százaléka.
Egyes magyar biztosítók nem adnak korrekt tájékoztatást a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások (kgfb) egyes kárrendezési eljárásairól, és emiatt sérülnek az ügyfelek jogai - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Az MGE közleményében most arra hívta fel a figyelmet, hogy a biztosítóknak a vétlen magyar károsultak részére ugyanazt az elbánást kellene biztosítaniuk, mint amit az Európai Unió többi országában kapnak az állampolgárok. Különösen fontos, hogy az ügyfelek minden információt és tájékoztatást megkapjanak a gyorsított kárrendezéssel kapcsolatban, így felelősen dönthessenek annak igénybevételéről. Ennek megfelelően a készpénzes kártalanítási ajánlattal egy időben tudatában kell lenniük annak, hogy gépjárművük milyen sérüléseket szenvedett és ennek kijavítása az Audatex, vagy Eurotax javítási kalkuláció alapján mennyibe kerül.
Az egyesület aláhúzta: a javítási kalkulációnál lényegesen alacsonyabb készpénzes kártalanítás nem teszi lehetővé a gépjármű szakmailag megfelelő javítását. Ezért a jelenleg egyes biztosítók által alkalmazott módszer a feketegazdaságban működő javítók felé tereli a javítási munkák jelentős részét.
Az MGE hangsúlyozta: a legális javítási szakma, azaz a márkaszervizek és a független javítók széles körben biztosítják a javítások szakszerű, megfelelő minőségű elvégzését. A legális javítói hálózat az ügyfelek számára a javítási költségekben is széles választékot jelent, azaz a vétlen károsult ügyfeleknek van elegendő lehetőségük a gépjárművüknek és pénztárcájuknak megfelelő legális javítóhoz forduljanak.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közleményében rámutatott: meg van győződve arról, hogy a jelenleg egyes biztosítók által alkalmazott gyakorlat a biztosítók érdekeivel is ellentétes. Hozzátette: az egyesület nem a biztosítók ellen, hanem az autós ügyfelek érdekében és a feketegazdaság burjánzása ellen lép fel.
A hét kérdése:
Önnek mi lenne az első lépése kormányfőként? Szavazzon!
Alkotmányos aggályok az új kgfb törvény kapcsán
Kgfb: kinek jó az új törvény?
Kötelező: szerviz után fizet a biztosító
Népszava
MTI, Népszava