Nem változnak a kötelező biztosítási díjak, legalábbis december 31-ig. A novemberi kampány-árakon köthetnek szerződést, például azok, akik decemberben vesznek új autót, de azok is, akik ma felmondják ugyan a biztosításukat, de még nem döntötték el, hogy hova szerződnek. Tavaly valamivel több mint tízezer olyan gépjármű tulajdonos volt, aki az utolsó napon felmondta a kötelezőjét, de csak december végéig kötött újat. Idén ez a szám akár meg is duplázódhat, aminek egyik oka, hogy 2010-ben a céges autók kgfb-kötése a tavalyihoz képest bonyolultabbá vált, így vélhetően megismétlődik a tavalyi gyakorlat: a cégek halogatják a legtovább a döntést.
A szakma több képviselőjével szemben, a CLB Biztosítási Alkusz úgy véli, nem kell attól tartani, hogy jövőre magasabb biztosítási árak lesznek. Ennek egyik oka, hogy a csaknem 10 százalékos részesedést szerzett Astra biztosító tovább erősödhet a piacon. Mindez csak akkor lehetséges, a Romániából idén érkezett versenytárs elnyeri a magyarok bizalmát, és jó szolgáltatásokat nyújt az elkövetkezendő időszakban.- nyilatkozta Németh Péter, a cég kommunikációs vezetője.
A biztosítási árak alacsony szinten tartásában szerepe lehet más, jövőre színre lépő szereplőknek is. Sajtóhírek szerint több új vetélytárs megjelenése is várható, ilyen például a nemrég a tőzsdére is bevezetett CIG biztosító. Nekik már csak azért is meg kell küzdeniük a magyar autósok kegyeiért, mert a gépjármű tulajdonosok a 2008-ban csődbe jutott MÁV Általános Biztosító Egyesület - botránya óta, kétszer is meggondolják, hogy a legolcsóbb biztosítást kössék-e meg, vagy egy drágább, de ismertebb, megbízhatóbbnak tűnő márkához ragaszkodjanak.
A CLB adatai szerint főként a vidéki kisvárosiak törekedtek a biztonságra, ők inkább ismert céget választottak a biztosítás megkötéskor. A fiatalok viszont az átlagosnál nyitottabbak az új biztosítóra. Feltűnően sok volt közöttük a 24 év alatti autótulajdonos. A legidősebb, akinek nevében az Interneten váltottak kötelezőt 76 éves volt, a legfiatalabb pedig egy hónapja töltötte be a 18-at. A CLB-nél kötött, magánautókra szóló biztosítások közel 70 százaléka férfiak nevére szól. Az internetes biztosításváltásban a legaktívabbak a fővárosiak és a Pest megyeiek voltak, az internettel egyébként is kevésbé ellátott megyékből jóval kevesebben kötöttek biztosítást a világhálón. Noha a CLB megfigyelései nem reprezentatívak, mégis jól mutatják a magyar autótulajdonosok attitűdjeit a biztosítók felé - nyilatkozta Németh Péter
Privátbankár - Zsiborás Gergő