Meghosszabbítja utasbiztosítási szerződését azon ügyfelek számára a Posta Biztosító, akik a Malév múlt heti csődje kapcsán rekedtek külföldön. Azaz: aki a Malév csődjének időpontjában (vagyis február 3-án) érvényes utasbiztosítási szerződésben állt a Posta Biztosítóval, és hazaértekor bizonyítani tudja, hogy a légitársaság leállása miatt nem tudott hazautazni és a külföldön töltött idő alatt szenvedett kárt, annak a biztosító minden esetben megtéríti a kárát.
A légitársaságok csődjére nem vonatkozik automatikusan az utasbiztosítás, ehhez egy külön biztosítást is kell kötnie az utasoknak, de nyilvánvaló csőd esetén erre már nincs lehetőség. Részletek >>> |
Az utasbiztosítási szerződés ilyen módon való meghosszabbítása díjmentes, ezért a Posta Biztosító utólag nem számít fel külön költséget. – mondta el Pandurics Anett, a Posta Biztosító vezérigazgatója.
Azokban az esetekben, amikor az ügyfél el sem tudott utazni, szerződése felmondását javasolja a biztosító, ami után visszatérítik számára a befizetett utasbiztosítási díjat. A biztosítást felmondani a Postákon lehet. A visszatérített díjat vagy a postahelyeken vehetik át az ügyfelek, vagy bankszámlaszámuk megadásával átutalással juthatnak majd hozzá.
Végezetül akkor, ha az ügyfél a tervezett időpontban nem tudott elutazni, de később meg tudja oldani az utazást, az a teendője, hogy felmondja korábbi utasbiztosítását, újat köt helyette a megfelelő paraméterek alapján, díjban pedig csak a két biztosítás különbözetét kell majd megfizetnie.