Magyarországon az álláskeresők 75 százaléka néz körül a közösségi oldalakon kifejezetten azért, hogy új munkát találjon, ami a Randstad Award globális kutatása alapján a legmagasabb arány a világon.
A 23 országot és a világgazdaság háromnegyedét lefedő, reprezentatív felmérés szerint a globális átlagot nézve csak minden második álláskereső használja ezeket a portálokat munkaszerzésre. Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34 százalék tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében.
LinkedIn helyett Facebook
Az álláskeresők közül a Facebookot választják a legtöbben globális szinten és Magyarországon egyaránt. „A LinkedInre hazánkban tízből csak egy álláskereső lép be, blogokat ugyanakkor minden ötödik ember olvas álláskereséskor” – ismertette az eredményeket Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója a Magyarországon több mint 7 ezer potenciális munkavállaló megkérdezésével zajló felmérés alapján.
Ha kevés a fizetés, inkább felmondunk
Közösségi oldalak használata álláskeresésnél. Forrás: Randstad |
Ma már csak az alkalmazottak felére számíthatnak hosszú távon a cégek – a Randstad Awardhoz készült kutatás szerint ugyanis a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő évben. A felmérés szerint a többség önként vagy közös megegyezéssel mondott fel.
A váltás leggyakoribb oka az, hogy a munkavállaló túl alacsonynak tartja a fizetését, ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi az elmúlt egy évben új állást keresők fontosabb indokai között.
A kutatás vizsgálta azt is, hogy miért ragaszkodunk az állásunkhoz – érdekes módon a versenyképes fizetés itt csak a negyedik helyen szerepel. „Az alkalmazottak elégedettsége és lojalitása szempontjából a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint ezzel összhangban a rugalmas munkavégzés a legfontosabb. A harmadik helyen a közvetlen felettessel való kapcsolat áll” – közölte a részleteket Baja Sándor.
Az autóiparban biztosabb
A Randstad Award adatai szerint az elmúlt évben nagyot nőtt a szolgáltató vállalatok (SSC-k) vonzereje, a megkérdezett magyarok 49 százaléka dolgozna szívesen ilyen cégnek. „Az autóipar népszerűsége töretlen a hazai munkavállalók körében, többek között azért, mert a kutatásban részt vevők szerint hosszú távú munkalehetőséget kínál. Ugyanakkor a szolgáltató cégeket előbbre sorolták a fizetés, a karrierlehetőségek és a munkahelyi légkör miatt” – magyarázata a Randstad Hungary ügyvezetője.
Míg a férfiaknak még mindig az autóipar a legvonzóbb, a nők toplistáján ez a szektor még a dobogóra sem került fel. A nők az SSC-k mellett még az FMCG vállalatoknál vagy a gyógyszeriparban dolgoznának szívesen – ez utóbbi szektorról gondolják a legtöbben, hogy támogatja a munka és magánélet egyensúlyának megteremtését, ami különösen fontos a nőknek.