Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Tegezni vagy magázni is lehet az állást keresőket, mindez attól függ, hogy mi illeszkedik jobban a vállalat stratégiájába - ez az egyik fontos megállapítása annak a felmérésnek, amely a magyar karrier aloldalakat vizsgálta, és arra kereste a választ, mitől jó egy ilyen oldal.

A JobGroup csoportba tartozó BrandJob a vizsgálat során az 50 legjelentősebb magyarországi munkáltató közül 15-nek az állásoldalát vetette össze. A vizsgálat során két dolgot tekintettek elsődlegesnek: ezek milyen mértékben felelnek meg a karrier oldalakkal szembeni szakmai kritériumoknak, illetve egy lehetséges munkavállaló szemszögéből mindez mennyire tűnnek vonzónak és izgalmasnak.

Melyek a legfontosabb szempontok?

A felmérés során figyelembe vették, hogy világosan kiderülnek-e az adott cég egyedi megkülönböztető értékjegye, fontos szempont volt, hogy áttekinthető-e a struktúra, könnyű-e a navigáció, mennyire informatív az oldal, és a hangvétel konzekvens-e, az ötödik szempont pedig z oldal megjelenése volt. 

Az általános érvényű szempontok mentén minden cégnek saját magának érdemes kialakítani az egyedi hangot. Szinte egyforma számban találtunk például tegezős és magázós honlapokat. A szintén vizsgált MNB magázós hangvétele önmagában éppen olyan hiteles, mint a UPC tegezése, és a Tesco vagy az Aldi karrieroldalai egyaránt vonzóak, még ha ez előbbi tegezi, az utóbbi pedig magázza is a látogatót. Bár nem lehet mindenki számára érvényes receptet megfogalmazni, azt azért látni lehet, hogy a világ a tegezés felé halad - mondta Hadi László. 

A kiválasztott oldalak mindegyikénél érezni lehetett a tudatos építkezést. Mivel több száz vagy akár több ezer munkavállalót foglalkoztató cégekről van szó, különösen nehéz mindenkihez egyszerre szólni. A felmérés során a legvonzóbbnak azok az oldalak bizonyultak, ahol egy közös, induló oldalra történő érkezést követően minden látogató saját maga választhatta meg, milyen irányba lép tovább. Egy vonzó induló oldal tudatosítja a vállalati értékeket és ösztönöz a továbbkattintásra. Onnantól pedig a pénztárostól a pénzügyi vezetőig mindenki megtalálja a neki szóló információt - mondta Hadi László. 

Mitől jó és mitől nem egy oldal?

Önmagában attól nem jó egy karrieroldal, hogy az aktuális álláshirdetések fölött egy boldog ember mosolyog a képen - mondta Nagy Dénes, a BrandJob marketingkommunikációs vezetője. Sablonos képpel és üzenettel nem érünk el hatást. Az állást keresők valós igényére kell választ adni, a látogatónak azt kell éreznie, hogy ez a cég konkrétan neki kínál vonzó lehetőségeket. Márpedig ehhez bátran kell megfogalmazni az üzeneteket - mondta Nagy Dénes.

A munkáltatói márka építése kapcsán a cégek kettős szorítással küzdenek: egyrészt a meghirdetett pozíciókra minél gyorsabban megfelelő embert akarnak találni. Az a vállalat kerül versenytársai elé, amelyik lojális, odaadó, az alkotó munkában részt vevő csapatot tud kiépíteni, ehhez pedig a legjobbakat kell magának megnyernie. A másik oldalról viszont az ehhez szükség munkáltatói márkaépítés nem egyszer szemléleti - és ehhez kapcsolódó - pénzügyi korlátokba ütközik. Nem elég létrehozni egy karrier aloldalt, hanem ki is kell alakítani azt a stratégiát, amivel a legjobbakat akarja megnyerni magának a cég, ez pedig komoly elkötelezettséget igényel a HR-vezető és a cégvezetés részéről is.  

Két típusú kihívással szembesülünk a piacon - mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója. “Egyrészt csak lassan terjed az a szemlélet, ahol a cégvezetés a zászlajára tűzné, hogy elkötelezett a munkáltatói márka építése mellett. Márpedig enélkül a HR részleg keretein belül a munkáltatói márkaépítés nemigen kapja meg a szükséges támogatást. Kellő figyelem és anyagi források híján pedig jobbára csak a pillanatnyi helyzetet kezelő, tűzoltás jellegű megoldások születnek - mondta Hadi László. A tapasztalatok szerint a munkáltatói márkaépítés nemcsak az új munkatársak szempontjából vonzó. A vállalati értékek világos megfogalmazása a már ott dolgozók kötődését is segíti, és elősegíti, hogy mindenki egyben a cég külső „nagykövetévé” is váljon.

A mondanivaló világos megfogalmazása és a karrieroldalak egyszerű használata már csak azért is fontos, mert ezek az oldalak csak egyik elemét alkotják a lehetséges eszközöknek. A TMP Worldwide révén azt látjuk, hogy a papíralapú, az online és a mobil kommunikáció harmonizációja vezet sikerre. Különösen a nagyobb piacok esetében már a mobilos lokalizáció eszközei terjednek, ahol már nem pusztán a képzettségnek megfelelő munkát kínálnak az állást keresőknek, hanem a technológia révén a lakóhelyhez vagy a tartózkodáshoz legközelebbi álláslehetőségekre hívják fel a figyelmet - mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Karrier A kormány hívó szava: sok ezer embernek a mai az utolsó home office-munkanapja
Privátbankár.hu | 2021. május 7. 06:15
Ahogy visszamennek a diákok az iskolákba, a kormány visszahívja az embereket a home office-ból.
Karrier Orbán Viktor elárulta, mit vár a modellváltó egyetemektől
Privátbankár.hu / MTI | 2021. május 4. 17:45
A miniszterelnök szerint egy teljesen új egyetemi rendszer jött létre.
Karrier Távozik az Országos Atomenergia Hivatal főigazgatója
Privátbankár.hu | 2021. április 29. 07:37
Fichtinger Gyula lemondott.
Karrier Az Országgyűlés megszavazta az egyetemek alapítványi fenntartását
MTI | 2021. április 27. 14:31
Ősztől a hallgatók 70 százaléka folytathatja tanulmányait új modellben működő egyetemen.
Karrier Minden borzalmas: hogyan dobhatják fel a munkahelyi légkört a vezetők?
Kollár Dóra | 2021. április 19. 19:14
Az elmúlt több mint egy év minden szempontból megterhelő volt a világ lakossága számára, mentálisan és fizikailag is belefáradtunk a járványba, és bár egyre több jel utal arra, hogy végre valahára talán kifelé tartunk a járványból, optimistának lenni még mindig igazi kihívás. Hogyan hozhatják be a menedzserek a pozitív gondolatokat a pandémia által megviselt munkahelyekre?  
Karrier A tiszavirágzástól a halászléig: újra kinevezték a miniszteri biztost
Privátbankár.hu | 2021. április 10. 09:54
V. Németh Zsolt ismét megkapta a megbízást.
Karrier Megugrott a távmunkában dolgozók száma
Privátbankár.hu / MTI | 2021. április 7. 10:17
Tavaly háromszor annyian dolgoztak otthonról, mint az azt megelőző tíz évben. 
Karrier Fizetésemelés a járvány idején - hogyan kérjünk többet?
Privátbankár.hu | 2021. március 30. 16:04
A COVID-19 alapjaiban forgatta fel a mindennapjainkat, megváltoztatva munkahelyi szokásainkat is az eltelt több mint egy évben - de mihez kezdjenek azok, akik úgy érzik, lassan itt az ideje annak, hogy újratárgyalják bérezésüket?
Karrier A focisták többsége a visszavonulás után csődbe megy: Loius Saha startupja segít nekik ezt elkerülni
Pásztor András | 2021. március 20. 05:47
A Manchester Uniteddel a Bajnokok Ligáját is megnyerő Louis Saha saját rossz tapasztalatai miatt olyan vállalkozásba fogott, amely a sportolóknak nyújt segítséget, tanácsot pénzügyi kérdésekben. Amíg játszanak, rengeteget keresnek, ám megdöbbentően sokan vesztik el vagyonukat, fektetnek rossz üzletekbe. Akár egymilliárd fontot is veszthetett mintegy 500 Premier League játékos, csak mert adót akart optimalizálni.
Karrier Koronavírus: 100 százalékos táppénzt kérnek a postások
Privátbankár.hu / MTI | 2021. február 24. 17:19
Levelet írt két szakszervezet a táppénz-helyzet miatt.
hírlevél
depositphotos