A Magyar Idők információi szerint márciusban egyszerre tagadnák meg a munkavégzést az online bevásárló szolgáltatásában dolgozók, ha nem sikerül olyan béremelést kiharcolni, ami arányban áll a napi fogyasztási cikkek internetes értékesítésében elért tavalyi rekorderedménnyel. A lap úgy tudja, a vállalat londoni központja az online eladások ugrásszerű növekedése miatt az egész közép-európai régióban a bérek 14 százalékos emelését írta elő a kiszállítást végző sofőröknek.
Szegeden nem emelnék a béreket
Bubenkó Csaba, a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete elnöke azt mondta, a központilag elrendelt béremelés ellenére a Tesco csupán Budapesten és Győrben növelné a sofőrök fizetését, míg Szegeden nem, mondván, hogy ott nincs annyi jobban fizető munkalehetőség a távozást tervezőknek. A szakszervezeti vezető szerint ez elfogadhatatlan, főként azért, mert a bruttó 160-180 ezer forintot kereső fővárosi gépkocsivezetőkhöz képest a szegediek eleve 10-12 százalékkal alacsonyabb bért kapnak.
A Tesco a Magyar Idők megkeresésére azt közölte: a cég mindent megtesz azért, hogy munkavállalói számára versenyképes bérezést tudjon biztosítani.
9 milliárdos online forgalom
A lap információi szerint az üzletág értékesítése a február végén záruló 2015-ös üzleti évben 9 milliárd forint körül alakul, ami 10-15 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest. A Tesco internetes eladásainak 80 százalékát Budapestről bonyolítják.
Végre rájöttek, hogy lehet itthon tartani a magyarokat
A kereskedelmi szektorban egyébként beindult a béremelési hullám: a Kika januártól bruttó 15 ezer forinttal emelte dolgozói fizetését - így harcolnak a munkaerőhiány ellen. Korábban az Auchan áruházlánc emelte átlagosan tíz százalékkal a dolgozói béreket hasonló megfontolásból.