Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára Neeraj Kanwarral, az Apollo Tyres ügyvezető igazgatójával közösen ma jelenti be, hogy az indiai cég gyárat épít Magyarországon.
A zsebünkbe kellett nyúlnunk érte
Magyarország idén júniusban közölte, hogy 48,2 millió euró közvetlen támogatással, 2,8 millió euró foglalkoztatási támogatással és mintegy 44,7 millió euró adókedvezménnyel kívánja támogatni az új gumiabroncsüzem építését. A projekt keretében 442,2 millió eurós beruházás valósul meg.
Az Európai Bizottság szeptember 8-án jóváhagyta, hogy a magyar kormány 95,7 millió eurós - megközelítőleg 29 milliárd forintos - regionális beruházási támogatást nyújtson az Apollo Tyres (Magyarország) Ltd. számára a gyöngyöshalászi gumiabroncsgyár felépítéséhez.
"Az Apollo Magyarország beruházási projektje a tervek szerint 975 új munkahelyet teremt Gyöngyöshalászon. Ezzel jelentősen fellendíti a régió fejlődését anélkül, hogy az egységes piac indokolatlan torzulásához vezetne" - ismertette a bizottság.
6 évbe telt, de megelőztük a szlovákokat
Az Apollo Tyres 2008-ban egyszer már előkészítette egy magyarországi gyár felépítését Gyöngyösön, ám akkor meghiúsult a fejlesztés. Ezt követően, a válság évei alatt nem érkezett hír a beruházásról, de az idén május végén a magyar gépjárműgyártók és beszállítók honlapja, az autopro.hu szakportál szlovák lapinformációkra hivatkozva azt írta, hogy az indiai Apollo Tyres gumigyár Magyarországot választotta Szlovákia helyett kelet-európai beruházása helyszínéül.
Az Apollo Tyres jelenleg Indiában, Dél-Afrikában és Hollandiában rendelkezik gyártókapacitásokkal.