Nagy-Britanniában az első negyedévben 3,7 százalékkal csökkentek a Tesco eladásai éves szinten a benzin és gázolaj kereskedelmet nem számolva, a külföldi eladások ennél kicsit rosszabbul alakultak, ott 8 százalékos visszaesés volt az első három hónapban. Philip Clarke vezérigazgató szerint az első negyedév nehéz volt a nagy-britanniai piacon, továbbra is visszafogott a lakossági fogyasztás és átalakulóban van a kiskereskedelmi szektor.
A Tesco nehezen tudja felvenni a versenyt az Aldi és a Lidl brit üzleteivel, a Tescónak is csökkenteni kell árait, hogy ne szorítsák ki a piacról.
Philip Clarke 2011-es kinevezése után a vállalat átszervezésébe kezdett, hogy a Tesco megfeleljen a kihívásoknak, de ez a folyamat még nem fejeződött be, és rövidtávon kedvezőtlenül hat a Tesco nyereségi mutatóira.
Az eredmény közlése után a Tesco részvényeinek árfolyama emelkedett - bár az eladások csökkentek, de a vártnál kisebb mértékben. Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Törökországban pedig nőttek is az eladások.