A francia Renault tulajdonában lévő Daciából közel 24 százalékkal, a német Volkswagen tulajdonában lévő Skodából 14 százalékkal többet adtak el 2014-ben, mint egy évvel korábban. Így Daciából 359 ezer, Skodából 554 ezer autót értékesítettek tavaly.
Az olcsót keresik a vevők
"Sok az elhalasztott kereslet az autópiacon, azonban a vásárlók az olcsóbb márkákat keresik, így nyomás alá kerülnek a hagyományos nyugati autógyártók, mint a General Motors (GM), a Ford és a Volkswagen" - mondta a KPMG tanácsadó cég egy autópiaci elemzője.
Az ACEA adatai szerint Magyarországon tavaly az egy évvel korábbinál 20,2 százalékkal több, 67 476 autót helyeztek forgalomba. |
A GM és a Volkswagen is tervezi, hogy olcsóbb saját márkát dob a piacra. A GM a Karl nevű, belépő kategóriás városi autót készül bevezetni, amelyet 9500 euró (2,9 millió forint) indulóáron kínál majd. A Volkswagen saját márkával készül egy 7000 eurós alacsonyabb kategóriás autó bevezetésére.
A hagyományos autómárkák azonban még mindig uralják az európai piacot a Volkswagennel az élen, amely 12,4 százalékos részesedéssel piacvezető maradt 2014-ben is, a 2007-es 10,5 százalék után. A Skoda 7 év alatt megkétszerezte piaci részesedését, ami tavaly 4,4 százalék volt.
Az ACEA adatai szerint tavaly 5,7 százalékkal, 12,6 millióra nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma Európában az egy évvel korábbihoz képest. 2014 az első év, amikor növekedtek az eladások a gazdasági világválság óta.